|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301502102 | EDEBİ METİN İNCELEME | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Edebi bir metnin nasıl inceleneceğinin, çözümleneceğinin ve tartışılacağının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Asya Sakine UÇAR | Öğrenme Çıktıları | 1 | Şiir, drama ve düz yazıyı tanıtır ve bu türlerin özelliklerini tartışır.
Edebi metinleri ve görsel materyalleri yakından okur, inceler, eleştirir.
Ritm, kafiye düzeni ve metafor gibi şiirin özellikleri hakkında bilgilendirir.
Dramatik teknikler hakkında yorum yapabilme becerilerini geliştirir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | Bu dersin amacı öğrencilere şiir, öykü, düzyazı, roman gibi edebi metinlerin nasıl incelendiğini öğretmektir. Dersler her hafta için belirtilen okuma metinlerinin yanı sıra görsel materyaller üzerinden de işlenir. Öğrencilerin okumalarını/izlemelerini zamanında yapması, sınıftaki tartışmalara katılması, ara sınav ve final sınavına girmesi beklenir. Öğrenciler sınavlarda tüm ders materyalinden ve derslerde tartışılanlardan sorumludur. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Edebi metin inceleme: şiire giriş | Okuma, soru cevap, Tartışma | | 2 | Şiirde anlam, dil ve teknikler
Dylan Thomas- “Do not go gentle into that good night”
W.H. Auden- “Lady Weeping at the Crossroads” | okuma, soru cevap, tartışma | | 3 | Görselleri yorumlama-yeniden yazım örneği-Lawrence Ferlinghetti's "Short Story on a Painting of Gustav Klimt
Rodin’in Danaide” and “Titian’nın Flaying of Marsyas eserlerine bakış
Byatt’ın The Virgin in the Garden (s. 104) ve Babel Tower (s. 249) romanlarından alıntılar ile. | okuma, soru cevap, tartışma | | 4 | Edebi metin inceleme: drama
dramanın elementleri, trajedinin tanımı, Aristotle'ın Poetics eseri&üç birlik kuralı | okuma, soru cevap, tartışma | | 5 | Yunan trajedileri: Oedipus Rex - Sophocles | okuma, soru cevap, tartışma | | 6 | Oedipus eserine devam edilir. | okuma, soru cevap, tartışma | | 7 | Textual analysis: short story | okuma, soru cevap, tartışma | | 8 | vize sınavı | | | 9 | Kısa öykü örneği: Doris Lessing- Çatıdaki Kadın | okuma, soru cevap, tartışma | | 10 | Modern drama- A.S. Byatt- Art work | okuma, soru cevap, tartışma | | 11 | Edebi metin inceleme: roman
Muriel Spark- The Prime of Miss Jean Brodie | okuma, soru cevap, tartışma | | 12 | The Prime of Miss Jean Brodie romanı incelemesine devam edilir. | okuma, soru cevap, tartışma | | 13 | genel revizyon | | | 14 | finaller | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aristotle's Poetics, Lawrence Ferlinghetti's "Short Story on a Painting of Gustav Klimt, A.S. Byatt's "Matisse Stories", Muriel Spark's The Prime of Miss Jean Brodie | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Performans | 10 | 10 | 100 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|