Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190301507105AMERİKAN ŞİİRİSeçmeli475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciler Amerikan şiirindeki gelişmeleri dönemi yansıtan şiirlerle keşfedecekler. Ders, öğrencilerin klasik ve modern Amerikan şiirinin gidişatını haritalandırmasına yardımcı olmayı hedeflemektedir.. Her şeyden önce, öğrencilerin şiir sanatının güzelliğini keşfetmeleri amaçlanırken, şiir dili, hayal gücü ve kültür ile edebiyat arasındaki karşılıklı ilişki gibi daha geniş konuları kavramaları ve tahlil etmeleri hedeflenir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Zafer ŞAFAK
Öğrenme Çıktıları
1Amerikan Şiirinin genel özelliklerini bilir.
2Farklı dönemlerdeki farklı edebi anlayışlarla değişen Amerikan Şiirinin özelliklerini kavrar.
3Amerikan Şiirine ait şiirleri biçimsel ve tematik olarak analiz edebilme.
4Şiirler ve şairler arasında edebi nitelik açısından tanıtımsal ve eleştirel denemeler yazabilme.
5Amerikan Edebiyatındaki şiir anlayışıyla başka ülkelerin edebiyatlarında görülen benzer eğilimler arasında bağ kurma.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Öğrencilerin bu dersten önce Amerikan Edebiyatına Giriş (3. sınıf dersi) alıp geçmeleri gerekmektedir.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Katılımcıların aşağıdaki “önerilen kitaplar” bölümünü okumuş olmaları beklenmektedir; [1'den 4'e kadar] ve gerekirse kendilerine dağıtılan materyalleri dinleyip izlemeleri gerekir. Derslerde verimli bir tartışma ortamının oluşturulabilmesi için için öğrencilerin özellikle şiirler, temaları, üslupları ve motifleri hakkında kendi kapsamlı araştırmalarını yapmaları (sadece ödevler ve sınavlar için ders materyallerinin kullanılması kabul edilmeyecektir) beklenmektedir. .
Dersin İçeriği
Ders, Amerikan Şiirinin Sömürge Dönemi'nden Modern Döneme kadar olan gelişimini kapsamakta ve genel olarak belirli ve öne çıkan şairlere, şiirlerin (tanıtım ve tartışılmasına), eserlerin üretildiği kültürel, politik ve sosyal atmosfere odaklanmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Introduction to the American Poetry--
217th Century American Poetry The Life of Anne Bradstreet (1612–1672) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of Her Poetry - A Dialogue between Old and New England.--
3The Life of Michael Wigglesworth (1631–1705) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry - Day of Doom.--
418th Century American Poetry The Life of Philip Morin Freneau (1752–1832) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry - Death's Epitaph.--
519th Century American Poetry The Life of Henry Wadsworth Longfellow (1807–1882) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry - Aftermath. - The Day is Done.--
6The Life of William Cullen Bryant (1794–1878) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry--
7The Life of Edgar Allan Poe (1809–1849) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry - Thanatopsis.--
8Ara Sınav--
9The Life of Walt Whitman (1819–1892) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry - Song of Myself. - O Captain! My Captain!--
10The Life of Emily Dickinson (1830–1886) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of Her Poetry - Because I Could not Stop for Death. - Much Madness is Divinest Sense. - Hope is the Thing with Feathers. - I'm Nobody! Who are You?--
1120th Century American Poetry The Life of Robert Frost (1874–1963) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry - The Road Not Taken. - Nothing Gold Can Stay--
12The Life of Carl August Sandburg (1878–1967) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry - Who Am I ? - The People, Yes. - I Am the People, the Mob. - Bricklayer Love.--
13The Life of Ezra Weston Loomis Pound (1885–1972) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry - In a Station of the Metro? - Canto I--
14The Life of Sylvia Plath (1932–1963) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of Her Poetry - Daddy - Lady Lazarus--
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
In order to reduce the cost of the text books, open access digital materials will be greatly used. In place of anthologies, digital materials and sources will be greatly used. If students consider obtaining books for this course, it is recommended that it must be done for the purpose of increasing the wealth of their personal libraries. Notes, books, book chapters etc. concerning each week of the course will be sent through e-mail at the beginning of the semester. 1. David Lehman, John Brehm. The Oxford Book of American Poetry-Oxford University Press (2006) 2. Bercovitch, Sacvan (Editor) The Cambridge History of American Literature. Vol. 4, Nineteenth-century Poetry-1800-1910. 3. Gray, Richard - A History of American Poetry-Wiley-Blackwell (2015) 4. Christopher MacGowan - Twentieth-Century American Poetry (Blackwell Guides to Literature)-Wiley-Blackwell (2004)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı13030
Derse Katılım14342
Tartışma12020
Makale Kritik Etme14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)152
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ14555445444542445
ÖÇ24445444454445554
ÖÇ34445354445354455
ÖÇ44455554544534544
ÖÇ55444534321444455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr