Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301507105 | AMERİKAN ŞİİRİ | Seçmeli | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciler Amerikan şiirindeki gelişmeleri dönemi yansıtan şiirlerle keşfedecekler. Ders, öğrencilerin klasik ve modern Amerikan şiirinin gidişatını haritalandırmasına yardımcı olmayı hedeflemektedir.. Her şeyden önce, öğrencilerin şiir sanatının güzelliğini keşfetmeleri amaçlanırken, şiir dili, hayal gücü ve kültür ile edebiyat arasındaki karşılıklı ilişki gibi daha geniş konuları kavramaları ve tahlil etmeleri hedeflenir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Zafer ŞAFAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Amerikan Şiirinin genel özelliklerini bilir. | 2 | Farklı dönemlerdeki farklı edebi anlayışlarla değişen Amerikan Şiirinin özelliklerini kavrar. | 3 | Amerikan Şiirine ait şiirleri biçimsel ve tematik olarak analiz edebilme. | 4 | Şiirler ve şairler arasında edebi nitelik açısından tanıtımsal ve eleştirel denemeler yazabilme. | 5 | Amerikan Edebiyatındaki şiir anlayışıyla başka ülkelerin edebiyatlarında görülen benzer eğilimler arasında bağ kurma. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Öğrencilerin bu dersten önce Amerikan Edebiyatına Giriş (3. sınıf dersi) alıp geçmeleri gerekmektedir. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Katılımcıların aşağıdaki “önerilen kitaplar” bölümünü okumuş olmaları beklenmektedir; [1'den 4'e kadar] ve gerekirse kendilerine dağıtılan materyalleri dinleyip izlemeleri gerekir. Derslerde verimli bir tartışma ortamının oluşturulabilmesi için için öğrencilerin özellikle şiirler, temaları, üslupları ve motifleri hakkında kendi kapsamlı araştırmalarını yapmaları (sadece ödevler ve sınavlar için ders materyallerinin kullanılması kabul edilmeyecektir) beklenmektedir. . |
Dersin İçeriği |
Ders, Amerikan Şiirinin Sömürge Dönemi'nden Modern Döneme kadar olan gelişimini kapsamakta ve genel olarak belirli ve öne çıkan şairlere, şiirlerin (tanıtım ve tartışılmasına), eserlerin üretildiği kültürel, politik ve sosyal atmosfere odaklanmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Introduction to the American Poetry | - | - | 2 | 17th Century American Poetry
The Life of Anne Bradstreet (1612–1672) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of Her Poetry
- A Dialogue between Old and New England. | - | - | 3 | The Life of Michael Wigglesworth (1631–1705) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry
- Day of Doom. | - | - | 4 | 18th Century American Poetry
The Life of Philip Morin Freneau (1752–1832) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry
- Death's Epitaph. | - | - | 5 | 19th Century American Poetry
The Life of Henry Wadsworth Longfellow (1807–1882) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry
- Aftermath. - The Day is Done. | - | - | 6 | The Life of William Cullen Bryant (1794–1878) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry | - | - | 7 | The Life of Edgar Allan Poe (1809–1849) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry
- Thanatopsis. | - | - | 8 | Ara Sınav | - | - | 9 | The Life of Walt Whitman (1819–1892) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry
- Song of Myself. - O Captain! My Captain! | - | - | 10 | The Life of Emily Dickinson (1830–1886) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of Her Poetry
- Because I Could not Stop for Death. - Much Madness is Divinest Sense.
- Hope is the Thing with Feathers. - I'm Nobody! Who are You? | - | - | 11 | 20th Century American Poetry
The Life of Robert Frost (1874–1963) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry
- The Road Not Taken. - Nothing Gold Can Stay | - | - | 12 | The Life of Carl August Sandburg (1878–1967) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry
- Who Am I ? - The People, Yes. - I Am the People, the Mob. - Bricklayer Love. | - | - | 13 | The Life of Ezra Weston Loomis Pound (1885–1972) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of His Poetry
- In a Station of the Metro?
- Canto I | - | - | 14 | The Life of Sylvia Plath (1932–1963) as a Poet, Social & Cultural Milieu of the Time and the Discussion of Her Poetry
- Daddy
- Lady Lazarus | - | - |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
In order to reduce the cost of the text books, open access digital materials will be greatly used. In place of anthologies, digital materials and sources will be greatly used. If students consider obtaining books for this course, it is recommended that it must be done for the purpose of increasing the wealth of their personal libraries. Notes, books, book chapters etc. concerning each week of the course will be sent through e-mail at the beginning of the semester.
1. David Lehman, John Brehm. The Oxford Book of American Poetry-Oxford University Press (2006) 2. Bercovitch, Sacvan (Editor) The Cambridge History of American Literature. Vol. 4, Nineteenth-century Poetry-1800-1910. 3. Gray, Richard - A History of American Poetry-Wiley-Blackwell (2015) 4. Christopher MacGowan - Twentieth-Century American Poetry (Blackwell Guides to Literature)-Wiley-Blackwell (2004) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|