|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301503105 | İNGİLİZ EDEBİYATINDA YERLİ KAYNAKLAR | Seçmeli | 2 | 3 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngiltere tarihini, toplumsal tarihini, kültürünü ve edebiyatını daha iyi anlaması ve metinlerdeki mitolojik unsurları tanıyıp yorumlayabilmesi açısından gerekli olan Kelt mitolojisi ve tarihini, Kuzey mitlerini ve İncil mitolojisini tanıyacak, yorumlayacak bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Asya Sakine UÇAR | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1. İngiliz edebi metinlerinin ana kaynaklarından olan Kelt kültürü ve mitolojisi, İskandinav kültürü ve mitolojisi ile Hıristiyanlık ve İncil'le ilgili temel kavramları, olayları ve kişileri tanımlar.
2. bu kavram, karakter ve olayları çeşitli edebi metinlerde teşhis eder.
3. bu kavram, karakter ve olayları güzel sanatlar ve sahne sanatlarında teşhis eder.
4. Kelt kültürü ve mitolojisi, İskandinav kültürü ve mitolojisi, Hıristiyanlık ve İncil'i farklı mitolojilerle karşılaştırır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Bu derste, Kelt kültürü ve mitolojisi, İskandinav kültürü ve mitolojisi, Hıristiyanlık ve İncil ile ilgili temel bilgiler anlatılır ve tartışılır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kelt mitolojisine genel giriş | okuma, soru cevap, tartışma | | 2 | "Sir Gawain and the Green Knight" gibi Arthur hikayelerinde Kelt etkileri | okuma, soru cevap, tartışma | | 3 | Mabinogion-Kullwch and Olwen | okuma, soru cevap, tartışma | | 4 | Thomas of England “Tristan and Isolt” | okuma, soru cevap, tartışma | | 5 | İskandinav mitolojisine giriş | okuma, soru cevap, tartışma | | 6 | Poetic and Prose Edda | okuma, soru cevap, tartışma | | 7 | The Volsunga Saga- Wagner’in Operası | okuma, soru cevap, tartışma | | 8 | arasına | | | 9 | İncil mitolojisi | okuma, soru cevap, tartışma | | 10 | İncil mitolojisine devam edilir. | okuma, soru cevap, tartışma | | 11 | Eski Ahit | okuma, soru cevap, tartışma | | 12 | Yeni Ahit | okuma, soru cevap, tartışma | | 13 | revizyon | okuma, soru cevap, tartışma | | 14 | finaller | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Edith Hamilton. Mythology: Timeless Tales of Gods and Heroes.
The Bible
A. Cotterell ve R. Storm. The Ultimate Encyclopedia of Mythology. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Performans | 10 | 10 | 100 | Ev Ödevi | 5 | 1 | 5 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|