Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19030150610219. YÜZYIL EDEBİYATIZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin döneme ait edebi eserler hakkında bilgi sahibi olmaları, bu yapıtların niteliklerini öğrenmeleri ve dönemin kurgusal ve kurgusal olmayan eserlerinin temalarını, motivasyonlarını, üsluplarını, motiflerini, argümanlarını ve karşı argümanlarını tanımaları amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Zafer ŞAFAK
Öğrenme Çıktıları
119. yy İngiliz Edebiyatının ne olduğunu, hangi dönemi kapsadığını bilir.
219.yy. İngiliz Edebiyatının yazarları ve edebi türleri hakkında bilgi sahibi olur.
3Döneme ait edebi türleri biçimsel ve tematik olarak analiz edebilir.
4Şairler-yazarlar ve eserleri arasında bağ kurarak nitelikli tanıtımsal ve eleştirel denemeler yazabilir.
5Dönemin edebiyatına ait eserler hakkında yapılmış nitelikli çalışmaları değerlendirebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu dersten önce öğrencilerin 17. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı dersini alıp geçmeleri gerekmektedir. Öğrenciler bu dersle eş zamanlı olarak veya öncesinde 19. Yüzyıl İngiliz Romanı dersini almak zorundadırlar.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Öğrenciler derslerden önce dağıtılan birincil kaynakları ve ders materyallerini (hem basılı hem de elektronik kopya) okumak ve incelemekle sorumludur.
Dersin İçeriği
Ders, Viktorya Döneminin edebi/metinsel eserlerinin yanı sıra kültürel, politik ve entelektüel gelişmelerini de kapsamaktadır. Ders, dönemin entelektüel atmosferini oluşturan ve o zamandan günümüze kadar günümüz dünyasında önemli bir etki bırakan önde gelen düzyazı yazarlarını, deneme yazarlarını, romancıları, şairler ve onların başlıca eserlerine odaklanmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Introduction 19th Century Literature, Pre-Romantics, Romantics, The Victorian Period (The Early Period (1832-1848), The Mid-Victorian Period (1848-1870), The Late Victorian Period (1870-1901)--
2Victorian Values, The Intellectual Background and The Literature, Poetic Forms, Dramatic Forms, General Overview for the Novel of the Age and Revival of the Gothic Novel, Major-Minor Novelists--
3Examination of a Representative Novel from 19th Century English Literature Great Expectations by Charles Dickens Critical Essay Readings (MGH. 205-215)--
4Victorian Prose Writers Thomas Carlyle (1795-1881) Past and Present Critical Essay Readings on Past and Present--
5Thomas Carlyle (1795-1881) Sartor Resartus: The Life and Opinions of Herr Teufelsdröckh Critical Essay Readings (MGH. 137-140)--
6John Stuart Mill (1806-1873) The Subjection of Women What is Poetry--
7John Stuart Mill (1806-1873) On Liberty--
8Mid-Term Exam / Discussion of Exam Questions and Overview of the First Half up to Midterms--
9Major Victorian Poets Alfred, Lord Tennyson (1809-1892) Lady of Shalott The Lotus-Eaters--
10Alfred, Lord Tennyson (1809-1892) Crossing the Bar Ulysses Critical Essay Readings (MGH. 144-150)--
11Robert Browning (1812-1889) The House Holder My Last Duchess Critical Essay Readings (MGH. 161-163 / 166-167)--
12Matthew Arnold (1822-1888) Dover Beach Buried Life--
13Victorian Criticism of Literature, Art and Culture Matthew Arnold (1822-1888) Culture and Anarchy The Function of Criticism at the Present Time Critical Essay Readings (MGH.174-177)--
14John Ruskin (1819-1900) as a Victorian Essayist The Storm-Clouds of Nineteenth Century--
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
English Literature from 1785 (by Kathleen McCoy, Judith A.V. Harlan, Harper Perennial/ Harper Collins Publishers, 1992) The McGraw-Hill Guide to English Literature (Vol. 2, William Blake to D.H. Lawrence by Karen Lawrence, Betsy Seifter and Lois Ratner, McGraw-Hill Paperbacks, 1985) The Norton Anthology of English Literature, Vol. II, 4th Edition, by M. H. Abrams, 1988 Macmillan History of Literature Nineteenth Century English Literature (by Margaret Stonyk, 1983) English Literature from the 19th Century Through Today (The Britannica Guide to World Literature by J. e. Luebering, Rosen Educational Publishing, 2010)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım11414
Tartışma12525
Soru-Yanıt12020
Makale Kritik Etme13030
Bireysel Çalışma13030
Okuma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)155
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15455455554455455
ÖÇ25544545555454554
ÖÇ34455444534545455
ÖÇ44342445453554544
ÖÇ54434254424554455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr