Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301506102 | 19. YÜZYIL EDEBİYATI | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin döneme ait edebi eserler hakkında bilgi sahibi olmaları, bu yapıtların niteliklerini öğrenmeleri ve dönemin kurgusal ve kurgusal olmayan eserlerinin temalarını, motivasyonlarını, üsluplarını, motiflerini, argümanlarını ve karşı argümanlarını tanımaları amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Zafer ŞAFAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 19. yy İngiliz Edebiyatının ne olduğunu, hangi dönemi kapsadığını bilir. | 2 | 19.yy. İngiliz Edebiyatının yazarları ve edebi türleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Döneme ait edebi türleri biçimsel ve tematik olarak analiz edebilir. | 4 | Şairler-yazarlar ve eserleri arasında bağ kurarak nitelikli tanıtımsal ve eleştirel denemeler yazabilir. | 5 | Dönemin edebiyatına ait eserler hakkında yapılmış nitelikli çalışmaları değerlendirebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Bu dersten önce öğrencilerin 17. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı dersini alıp geçmeleri gerekmektedir. Öğrenciler bu dersle eş zamanlı olarak veya öncesinde 19. Yüzyıl İngiliz Romanı dersini almak zorundadırlar. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Öğrenciler derslerden önce dağıtılan birincil kaynakları ve ders materyallerini (hem basılı hem de elektronik kopya) okumak ve incelemekle sorumludur. |
Dersin İçeriği |
Ders, Viktorya Döneminin edebi/metinsel eserlerinin yanı sıra kültürel, politik ve entelektüel gelişmelerini de kapsamaktadır. Ders, dönemin entelektüel atmosferini oluşturan ve o zamandan günümüze kadar günümüz dünyasında önemli bir etki bırakan önde gelen düzyazı yazarlarını, deneme yazarlarını, romancıları, şairler ve onların başlıca eserlerine odaklanmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Introduction
19th Century Literature, Pre-Romantics, Romantics,
The Victorian Period (The Early Period (1832-1848), The Mid-Victorian Period (1848-1870), The Late Victorian Period (1870-1901) | - | - | 2 | Victorian Values, The Intellectual Background and The Literature,
Poetic Forms, Dramatic Forms,
General Overview for the Novel of the Age and Revival of the Gothic Novel, Major-Minor Novelists | - | - | 3 | Examination of a Representative Novel from 19th Century English Literature
Great Expectations by Charles Dickens
Critical Essay Readings (MGH. 205-215) | - | - | 4 | Victorian Prose Writers
Thomas Carlyle (1795-1881)
Past and Present
Critical Essay Readings on Past and Present | - | - | 5 | Thomas Carlyle (1795-1881)
Sartor Resartus: The Life and Opinions of Herr Teufelsdröckh
Critical Essay Readings (MGH. 137-140) | - | - | 6 | John Stuart Mill (1806-1873)
The Subjection of Women
What is Poetry | - | - | 7 | John Stuart Mill (1806-1873)
On Liberty | - | - | 8 | Mid-Term Exam / Discussion of Exam Questions and Overview of the First Half up to Midterms | - | - | 9 | Major Victorian Poets
Alfred, Lord Tennyson (1809-1892)
Lady of Shalott
The Lotus-Eaters | - | - | 10 | Alfred, Lord Tennyson (1809-1892)
Crossing the Bar
Ulysses
Critical Essay Readings (MGH. 144-150) | - | - | 11 | Robert Browning (1812-1889)
The House Holder
My Last Duchess
Critical Essay Readings (MGH. 161-163 / 166-167) | - | - | 12 | Matthew Arnold (1822-1888)
Dover Beach
Buried Life | - | - | 13 | Victorian Criticism of Literature, Art and Culture
Matthew Arnold (1822-1888)
Culture and Anarchy
The Function of Criticism at the Present Time
Critical Essay Readings (MGH.174-177) | - | - | 14 | John Ruskin (1819-1900) as a Victorian Essayist
The Storm-Clouds of Nineteenth Century | - | - |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
English Literature from 1785 (by Kathleen McCoy, Judith A.V. Harlan, Harper Perennial/ Harper Collins Publishers, 1992)
The McGraw-Hill Guide to English Literature (Vol. 2, William Blake to D.H. Lawrence by Karen Lawrence, Betsy Seifter and Lois Ratner, McGraw-Hill Paperbacks, 1985)
The Norton Anthology of English Literature, Vol. II, 4th Edition, by M. H. Abrams, 1988
Macmillan History of Literature Nineteenth Century English Literature (by Margaret Stonyk, 1983)
English Literature from the 19th Century Through Today (The Britannica Guide to World Literature by J. e. Luebering, Rosen Educational Publishing, 2010) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Tartışma | 1 | 25 | 25 |
Soru-Yanıt | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|