Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301503100 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı okuma, not alma, metin yorumlama gibi çalışma ve araştırma süreçlerinde gerekli yöntemler konusunda öğrencilere bilgi vermek; interneti kullanarak bilgiye ulaşma, kaynakça oluşturma, not alma, intihalden kaçıma, planlama gibi hazırlık aşamalarında önemli araştırma ve çalışma yöntemlerini öğrencilere öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Didem ERDEL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dersin sonunda öğrenciler yaptıkları araştırmanın yöntemini belirleyebilirler. | 2 | Dersin sonunda öğrenciler araştırma yaparken veri toplayıp sonuçlarını değerlendirebilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Bilim ile ilgili kavramlar, bilimsel araştırma süreci ve bu süreçte yürütülmesi gereken bilimsel faaliyetler, bilimsel çalışmaların proje, tez ve makale haline getirilmesi yöntemlerinin öğretimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar | | | 2 | Bilimsel araştırma hazırlama süreci | | | 3 | Bilimsel araştırma yöntemleri | | | 4 | Bilimsel araştırmada literatür taraması, kütüphane ve ilgili veritabanlarının kullanılması | | | 5 | Bilimsel araştırmada yöntem‐ nicel araştırma modelleri | | | 6 | Bilimsel araştırmada yöntem‐ nitel araştırma modelleri | | | 7 | Verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve ilgili istatistik yöntemler | | | 8 | arasınav | | | 9 | Bilimsel araştırmada Bulgular, Sonuç ve Öneriler | | | 10 | Bilim araştırmada atıf yapma, kaynak gösterimi ve ilgili araçlar | | | 11 | Yayın etiği kavramı ve ilgili esaslar | | | 12 | örnek makale inceleme | | | 13 | örnek tez inceleme
genel değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
"How to Write and Publish a Scientific Paper" ROBERT A. DAY ,
Bilimsel Araştırma Yöntemi, Niyazi KARASAR, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul, 2011. ‐ |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 4 | 5 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 4 | 1 | 4 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|