Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301506111 | DİL ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR-II | Seçmeli | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, yabancı dil öğretimi alanındaki güncel yaklaşımları ve yöntemleri, dayandıkları temel ilkeler ışığında irdeleyerek, öğrencilerin bu yaklaşım ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisini kazanmalarıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Didem ERDEL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler İngilizce öğretimi bağlamında dil öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile ilgili temel kavramları öğrenir. | 2 | Öğrenciler İngilizce öğretiminde etkin öğretmenin özelliklerini ve rollerini betimleyebilir. | 3 | Öğrenciler farklı öğrenci, öğretmen, ders planı ve materyal özelliklerini bilir. | 4 | Öğrenciler Türkiye’de İngilizce öğretimine ilişkin eleştirel ve seçmeci bir tutum sergiler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Bu derste öğrenciler yabancı dil eğitimi üzerine yaklaşım, yöntem ve teknik konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi edinirler. Bu kuramsal bilgileri örnek uygulamaları sunarak pekiştirirler. Mikro öğretim ve video analizi yardımıyla uygulamaya dayalı bilgilerini geliştirirler ve sunumları sonlarında dönütler alırlar. Ayrıca bu derste öğrenciler eski ve güncel dil öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri karşılaştırır, bütüncül bir bakış açısına sahip olur ve Türkiye bağlamında nasıl bir yol izlenebileceği konusunda çıkarımlarda bulunur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Communicative language teaching | - | - | 2 | Communicative language teaching | - | - | 3 | Content-based instruction | - | - | 4 | Content-based instruction | - | - | 5 | Task-based language teaching | | | 6 | Task-based language teaching | | | 7 | The political dimension of language teaching | | | 8 | ara sınav | | | 9 | The Participatory Approach | | | 10 | Learning strategy training | | | 11 | Cooperative learning | | | 12 | Multiple Intelligences | | | 13 | Using technology in language teaching and learning | | | 14 | Genel tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching (2nd edition). China: Oxford University Press.
Richards, J.C. and Rodgers, T.S. (2001). Approaches and methods in language teaching (2nd edition). Cambridge: Cambridge University Press. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Performans | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Performans | 1 | 3 | 3 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|