Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190301505105SİNEMADA EDEBİYATSeçmeli355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Students are expected to acquire the ability to see the interrelationship between literature and cinema; thus, commenting on them in connection with their literary and narrative value.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Zafer ŞAFAK
Öğrenme Çıktıları
1Yazılı ve görsel anlatılara özgü temel kavramları bilir.
2Edebi eserlere özgü nitelikleri sinema dilinde kullanılanlarla karşılaştırabilir.
3Edebi eserlerin sinemadaki yansımalarını göz önünde bulundurarak eserin sosyal ve kültürel arkaplanını analiz edebilir.
4Edebi eser ve film uyarlamasına yönelik edindiği bilgileri sentezleyebilir.
5Edebi eserler ve film uyarlamasına yönelik sözlü ve yazılı özgün eleştirilerde bulunur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Katılımcıların Michael Ryan/ Wiley Blackwell'in An Introduction to Criticism Literatür, Film, Kültür kitabını edinip incelemeleri beklenir. Derslerden önce her derse ait her eser izlenmelidir. Bu derse ilişkin haftalık programın sürekli değiştiğini ve katılımcıların her roman/film için kendilerine verilen teorik bilgileri oturumlardan önce okumuş olmaları beklenir. Önerilen Edebi Uyarlamalar ve Kaynaklar * Of Mice and Men / John Steinbeck/ DfS, Vol. 1, pp. 2140-263. * One Flew Over the Cuckoo's Nest/ Ken Kesey/ DfS, Vol. 2, pp. 218-238. * The Grapes of Wrath/ John Steinbeck/DfS, Vol. 7, pp. 103-125. * 1984/ George Orwell/DsF, Vol. 7, pp. 233-255. * As I Lay Dying/ William Faulkner/DfS, Vol. 8, pp. 1-25. * Gone with the Wind/ Margaret Mitchell/ DfS, Vol. 9, pp. 90-109. * Atlas Shrugged/ Ayn Rand/ DfS, Vol. 9, pp. 1-38. * A Christmas Carol/ Charles Dickens/ DfS, Vol. 10, pp. 65-96. * Howards End/E.M. Forster/ DfS, Vol. 10, pp. 179-199. * A Room with a View/E.M. Forster/ DfS, Vol. 11, pp. 285-313. * All the King’s Men/ Robert Penn Warren / DfS, Vol. 13, pp. 27-54. * For Whom the Bell Tolls/ Ernest Hemingway / DfS, Vol. 14, pp. 22-40. * A Clockwork Orange/Anthony Burgess/ DfS, Vol. 15, pp. 1-24. * The End of the Affair/Graham Greene/ DfS, Vol. 16, pp. 24-42. * The Godfather/ Mario Gianluigi Puzo/ DfS, Vol. 16, pp. 150-179. * Fountain Head/ Ayn Rand / DfS, Vol. 16, pp. 102-120. * American Tragedy/ Theodore Dreiser/DsF, Vol.17, pp. 1-14. * Schindler’s List / Steven Zaillian /DsF, Vol.17, pp. 143-171. * The English Patient / Michael Ondaatje /DsF, Vol.23, pp. 20-52. * American Pastoral/ Michael Ondaatje /DsF, Vol.23, pp. 20-52. * Blindness/ José Saramago/ DsF, Vol.27, pp. 30-53. * How Green Was My Valley/ Richard Llewellyn/DsF, Vol.30, pp. 164-186. * Jude the Obscure/ Thomas Hardy/DsF, Vol.30, pp. 206-231. * Last of the Mohicans/James Fennimore Cooper/ DsF, Vol.32, pp. 70-93.
Dersin İçeriği
Derste edebiyat ve sinema ilişkisi, genel sinema sanatı ve film yapımı tarihi, temsil ve uyarlama teorisinin eleştirisi, edebi/kültürel film örnekleri ve bunların edebi akımlarla bağlantısı gibi konular işlenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Introduction--
2The Sun Also Rises Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie (Novel for Students (Henceforth DfS), Vol. 5, pp. 324-347)--
3Twelve Angry Man Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie (DfS, Vol. 23, pp. 288-312)--
4Stalker Listening to the Comments by Movie Critics--
5Do Androids Dream of Electric Sheep? Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie (DfS, Vol. 5, pp. 72-94)--
6The Remains of the Day Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie (DfS, Vol. 13, pp. 213-236)--
7The East of Eden Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie (DfS, Vol. 19, pp. 127-155)--
8Ara Sınav--
9Great Expectations Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie (DfS, Vol. 4, pp. 88-112)--
10The Life and Adventures of Nicholas Nickleby Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie (DfS, Vol. 15, pp. 108-127)--
11The Mayor of Casterbridge Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie (DfS, Vol. 15, pp. 200-215)--
12The French Lieutenant's Woman Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie (DfS, Vol. 21, pp. 64-84)--
13Never Let Me Go Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie (DfS, Vol. 35, pp. 203-231)--
14The Name of the Rose Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie (DfS, Vol. 22, pp. 179-203)--
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ryan, Michael/ An Introduction to Criticism Literature - Film – Culture/ Wiley Blackwell James, M. Welsh/The Literature Film Reader Issues of Adaptation/ Scarecrow Press Marco, Abel/Violent Affect Literature, Cinema, and Critique after Representation/ University of Nebraska Press Gordon, E. Slethaug, Adaptation Theory and Criticism Postmodern Literature and Cinema in the USA, Bloomsbury Academic (2014) - Julian Murphet, Lydia Rainford (eds.), Literature and Visual Technologies Writing After Cinema, Palgrave Macmillan UK (2003) - Robert Stam, Alessandra Raengo, A Companion to Literature and Film, Wiley-Blackwell (2004) - Drama for Students Vol. 1-28, David Calens, Lynn Spampinato, Editors, Detroi t& London, 1998-2011. - Novel for Students Vol. 1-30, David Calens, Lynn Spampinato, Sara Constantakis, Editors, Detroit & London, 1998-2009. - Pepperell, Robert, Punt, Michael, Screen Consciousness, Cinema, Mind in the World-Editions, Rodopi BV (2006) - Booker, M. Keith, Historical Dictionary of American Cinema/Historical Dictionaries of Literature and the Arts, Scarecrow Press (2011)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14114
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Performans1010100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)151
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15445454554544554
ÖÇ24345454344453444
ÖÇ34444444345534455
ÖÇ44355555443553434
ÖÇ55434454445434544
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr