|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301505105 | SİNEMADA EDEBİYAT | Seçmeli | 3 | 5 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Students are expected to acquire the ability to see the interrelationship between literature and cinema; thus, commenting on them in connection with their literary and narrative value. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Zafer ŞAFAK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yazılı ve görsel anlatılara özgü temel kavramları bilir. | 2 | Edebi eserlere özgü nitelikleri sinema dilinde kullanılanlarla karşılaştırabilir. | 3 | Edebi eserlerin sinemadaki yansımalarını göz önünde bulundurarak eserin sosyal ve kültürel arkaplanını analiz edebilir. | 4 | Edebi eser ve film uyarlamasına yönelik edindiği bilgileri sentezleyebilir. | 5 | Edebi eserler ve film uyarlamasına yönelik sözlü ve yazılı özgün eleştirilerde bulunur. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | - | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Katılımcıların Michael Ryan/ Wiley Blackwell'in An Introduction to Criticism Literatür, Film, Kültür kitabını edinip incelemeleri beklenir. Derslerden önce her derse ait her eser izlenmelidir. Bu derse ilişkin haftalık programın sürekli değiştiğini ve katılımcıların her roman/film için kendilerine verilen teorik bilgileri oturumlardan önce okumuş olmaları beklenir.
Önerilen Edebi Uyarlamalar ve Kaynaklar
* Of Mice and Men / John Steinbeck/ DfS, Vol. 1, pp. 2140-263.
* One Flew Over the Cuckoo's Nest/ Ken Kesey/ DfS, Vol. 2, pp. 218-238.
* The Grapes of Wrath/ John Steinbeck/DfS, Vol. 7, pp. 103-125.
* 1984/ George Orwell/DsF, Vol. 7, pp. 233-255.
* As I Lay Dying/ William Faulkner/DfS, Vol. 8, pp. 1-25.
* Gone with the Wind/ Margaret Mitchell/ DfS, Vol. 9, pp. 90-109.
* Atlas Shrugged/ Ayn Rand/ DfS, Vol. 9, pp. 1-38.
* A Christmas Carol/ Charles Dickens/ DfS, Vol. 10, pp. 65-96.
* Howards End/E.M. Forster/ DfS, Vol. 10, pp. 179-199.
* A Room with a View/E.M. Forster/ DfS, Vol. 11, pp. 285-313.
* All the King’s Men/ Robert Penn Warren / DfS, Vol. 13, pp. 27-54.
* For Whom the Bell Tolls/ Ernest Hemingway / DfS, Vol. 14, pp. 22-40.
* A Clockwork Orange/Anthony Burgess/ DfS, Vol. 15, pp. 1-24.
* The End of the Affair/Graham Greene/ DfS, Vol. 16, pp. 24-42.
* The Godfather/ Mario Gianluigi Puzo/ DfS, Vol. 16, pp. 150-179.
* Fountain Head/ Ayn Rand / DfS, Vol. 16, pp. 102-120.
* American Tragedy/ Theodore Dreiser/DsF, Vol.17, pp. 1-14.
* Schindler’s List / Steven Zaillian /DsF, Vol.17, pp. 143-171.
* The English Patient / Michael Ondaatje /DsF, Vol.23, pp. 20-52.
* American Pastoral/ Michael Ondaatje /DsF, Vol.23, pp. 20-52.
* Blindness/ José Saramago/ DsF, Vol.27, pp. 30-53.
* How Green Was My Valley/ Richard Llewellyn/DsF, Vol.30, pp. 164-186.
* Jude the Obscure/ Thomas Hardy/DsF, Vol.30, pp. 206-231.
* Last of the Mohicans/James Fennimore Cooper/ DsF, Vol.32, pp. 70-93. | Dersin İçeriği | Derste edebiyat ve sinema ilişkisi, genel sinema sanatı ve film yapımı tarihi, temsil ve uyarlama teorisinin eleştirisi, edebi/kültürel film örnekleri ve bunların edebi akımlarla bağlantısı gibi konular işlenecektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Introduction | - | - | 2 | The Sun Also Rises
Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie
(Novel for Students (Henceforth DfS), Vol. 5, pp. 324-347) | - | - | 3 | Twelve Angry Man
Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie
(DfS, Vol. 23, pp. 288-312) | - | - | 4 | Stalker
Listening to the Comments by Movie Critics | - | - | 5 | Do Androids Dream of Electric Sheep?
Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie
(DfS, Vol. 5, pp. 72-94) | - | - | 6 | The Remains of the Day
Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie
(DfS, Vol. 13, pp. 213-236) | - | - | 7 | The East of Eden
Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie
(DfS, Vol. 19, pp. 127-155) | - | - | 8 | Ara Sınav | - | - | 9 | Great Expectations
Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie
(DfS, Vol. 4, pp. 88-112) | - | - | 10 | The Life and Adventures of Nicholas Nickleby
Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie
(DfS, Vol. 15, pp. 108-127) | - | - | 11 | The Mayor of Casterbridge
Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie
(DfS, Vol. 15, pp. 200-215) | - | - | 12 | The French Lieutenant's Woman
Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie
(DfS, Vol. 21, pp. 64-84) | - | - | 13 | Never Let Me Go
Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie
(DfS, Vol. 35, pp. 203-231) | - | - | 14 | The Name of the Rose
Critical Reading and Discussion of the Novel and the Movie
(DfS, Vol. 22, pp. 179-203) | - | - |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ryan, Michael/ An Introduction to Criticism Literature - Film – Culture/ Wiley Blackwell
James, M. Welsh/The Literature Film Reader Issues of Adaptation/ Scarecrow Press
Marco, Abel/Violent Affect Literature, Cinema, and Critique after Representation/ University of Nebraska Press
Gordon, E. Slethaug, Adaptation Theory and Criticism Postmodern Literature and Cinema in the USA, Bloomsbury Academic (2014)
- Julian Murphet, Lydia Rainford (eds.), Literature and Visual Technologies Writing After Cinema, Palgrave Macmillan UK (2003)
- Robert Stam, Alessandra Raengo, A Companion to Literature and Film, Wiley-Blackwell (2004)
- Drama for Students Vol. 1-28, David Calens, Lynn Spampinato, Editors, Detroi t& London, 1998-2011.
- Novel for Students Vol. 1-30, David Calens, Lynn Spampinato, Sara Constantakis, Editors, Detroit & London, 1998-2009.
- Pepperell, Robert, Punt, Michael, Screen Consciousness, Cinema, Mind in the World-Editions, Rodopi BV (2006)
- Booker, M. Keith, Historical Dictionary of American Cinema/Historical Dictionaries of Literature and the Arts, Scarecrow Press (2011) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Performans | 10 | 10 | 100 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|