Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190301505105SİNEMADA EDEBİYATSeçmeli355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrenciyi edebiyat-sinema ilişkisi doğrultusunda uyarlama teorileri ve diğer temel kavramlar ile tanıştırmak, öğrencinin anlatı ve uyarlama teknikleri açısından edebi metinler ile görselleştirilmiş anlatı arasında uyarlama teorilerini kullanarak sosyal ve kültürel süreçler bağlamında değerlendirme yapabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Asya Sakine UÇAR
Öğrenme Çıktıları
1Yazılı anlatılara özgü temel kavram ve niteliklerin sinema eserlerindeki yansımalarını tanır ve karşılaştırır.Uyarlama süreçlerini sosyal ve kültürel arkaplanlar çerçevesinde eleştirir.
2Yazılı anlatılara özgü temel kavram ve niteliklerin sinema eserlerindeki yansımalarını tanır ve karşılaştırır.Uyarlama süreçlerini sosyal ve kültürel arkaplanlar çerçevesinde eleştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
İngiliz ve dünya edebiyatının farklı dönem ve türlerini temsil eden önemli eserlerin sinema uyarlamaları teorik bilgiler bağlamında incelenir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Film teorisine giriş-Edebiyat ve film: Tür ve Uyarlamaokuma, soru cevap, tartışma
2Film Teorisi ve Eleştiri, "Gerçeklik" Orson Welles'in Citizen Kane filmtartışma, soru cevap, film izleme
3Film Theory and Criticism, W. Benjamin, “The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction Stanley Kubrick’in "Otomatik Portakal" filmitartışma, soru cevap, film izleme
4Shakespeare uyarlamaları Macbeth- Justin Kurzel (2015 film)tartışma, soru cevap, film izleme
5Fantastik edebiyat uyarlamaları Lord of the Rings Üçlemesitartışma, soru cevap, film izleme
6Sinemada Gotik Edebiyat- Rebecca (1940) Alfred Hitchcocktartışma, soru cevap, film izleme
7Klasik İngiliz Edebiyatı Uyarlamaları- "Gurur ve Önyargı" (2005) Joe Wrighttartışma, soru cevap, film izleme
8arasınav
9Grafik Roman uyarlamaları Persepolis -Marjane Satrapi, 2007tartışma, soru cevap, film izleme
10Bilim kurgu türü ve sinema uyarlamaları, seçilen başlıca bir eserin ve uyarlamasının incelenmesitartışma, soru cevap, film izleme
11Kral Arthur efsaneleri ve sinema, seçilen başlıca bir eserin ve uyarlamasının incelenmesitartışma, soru cevap, film izleme
12Britanya Koloni Dönemi yazını ve sinemadaki yansımaları, seçilen başlıca bir eserin ve uyarlamasının incelenmesitartışma, soru cevap, film izleme
13revizyonokuma, soru cevap, tartışma
14finaller
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Brian McFarlane. Novel to Film: An Introduction to the Theory of Adaptation. Robert Stam. Literature and Film: A Guide to the Theory and Practice of Film Adaptation.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14114
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Performans1010100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)151
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr