Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19030150310417. YÜZYIL İNGİLİZ EDEBİYATIZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı 17. yy İngiltere'sinde üretilen şiir, düzyazı ve drama gibi edebi türleri tanıtmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Asya Sakine UÇAR
Öğrenme Çıktıları
117. yüzyıla ait tarihsel, felsefi ve kültürel artalan bilgisine sahip olur. • 17. yüzyıldaki gelişmeleri bilir. • 17. yüzyıla ait temel şiir metinlerini tartışacak düzeyde bilir. • Döneme ait metinlerin yazınsal özelliklerini kavrar. • Çalışılan metinler ve bu yüzyıla ait metinler üzerine eleştiri yapabilir. • Bu yüzyılda ortaya çıkan felsefi ve sanatsal akımları ve bunları oluşturan süreçleri, gelişmeleri bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
17. yüzyıl İngiliz yazınının, bu döneme ait başlıca yazınsal metinlerin tarihsel, sanatsal, felsefi bağlamlarının incelenmesi, metinlerin çözümlenmesi ve tartışılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tarihi Geçmiş- İç Savaş- Restorasyonokuma, soru cevap, tartışma
2Tarihi olaylar- iç savaş- restorasyon konusuna devam edilir.okuma, soru cevap, tartışma
3Metafizik şairler John Donne "Death be not proud" şiir incelemsiokuma, soru cevap, tartışma
4John Donne "The Good Morrow” şiir incelemesiokuma, soru cevap, tartışma
5Andrew Marvell-“To His Coy Mistress”okuma, soru cevap, tartışma
6John Milton-Paradise Lost Book1 - Book IXokuma, soru cevap, tartışma
7John Milton-Paradise Lost - Book IXokuma, soru cevap, tartışma
8arasına
9John Dryden-Absalom and Architophel” (poetry)- Of Dramatic Poesyokuma, soru cevap, tartışma
10Ben Jonson- The Alchemistokuma, soru cevap, tartışma
11JOHN LOCK - ESSAY CONCERNING HUMAN UNDERSTANDINGokuma, soru cevap, tartışma
12Restoration Drama- William Congreve “The Way of the World”okuma, soru cevap, tartışma
13proje ödevlerinin sunumu
14finaller
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cambridge Companion to English Literature edited by Steven Zwicker A Critical History of English Literature Vol II - David Daiches
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14114
Proje Sunma11010
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Performans1010100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)161
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr