Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301503104 | 17. YÜZYIL İNGİLİZ EDEBİYATI | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı 17. yy İngiltere'sinde üretilen şiir, düzyazı ve drama gibi edebi türleri tanıtmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Asya Sakine UÇAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 17. yüzyıla ait tarihsel, felsefi ve kültürel artalan bilgisine sahip olur. • 17. yüzyıldaki gelişmeleri bilir. • 17. yüzyıla ait temel şiir metinlerini tartışacak düzeyde bilir. • Döneme ait metinlerin yazınsal özelliklerini kavrar. • Çalışılan metinler ve bu yüzyıla ait metinler üzerine eleştiri yapabilir. • Bu yüzyılda ortaya çıkan felsefi ve sanatsal akımları ve bunları oluşturan süreçleri, gelişmeleri bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
17. yüzyıl İngiliz yazınının, bu döneme ait başlıca yazınsal metinlerin tarihsel, sanatsal, felsefi bağlamlarının incelenmesi, metinlerin çözümlenmesi ve tartışılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tarihi Geçmiş- İç Savaş- Restorasyon | okuma, soru cevap, tartışma | | 2 | Tarihi olaylar- iç savaş- restorasyon konusuna devam edilir. | okuma, soru cevap, tartışma | | 3 | Metafizik şairler
John Donne "Death be not proud" şiir incelemsi | okuma, soru cevap, tartışma | | 4 | John Donne "The Good Morrow” şiir incelemesi | okuma, soru cevap, tartışma | | 5 | Andrew Marvell-“To His Coy Mistress” | okuma, soru cevap, tartışma | | 6 | John Milton-Paradise Lost Book1 - Book IX | okuma, soru cevap, tartışma | | 7 | John Milton-Paradise Lost - Book IX | okuma, soru cevap, tartışma | | 8 | arasına | | | 9 | John Dryden-Absalom and Architophel” (poetry)-
Of Dramatic Poesy | okuma, soru cevap, tartışma | | 10 | Ben Jonson- The Alchemist | okuma, soru cevap, tartışma | | 11 | JOHN LOCK - ESSAY CONCERNING HUMAN UNDERSTANDING | okuma, soru cevap, tartışma | | 12 | Restoration Drama- William Congreve “The Way of the World” | okuma, soru cevap, tartışma | | 13 | proje ödevlerinin sunumu | | | 14 | finaller | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Cambridge Companion to English Literature edited by Steven Zwicker
A Critical History of English Literature Vol II - David Daiches |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Performans | 10 | 10 | 100 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|