Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301501101 | KLASİK EDEBİYAT | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, Plato'nun sanatta/edebiyatta taklit kavramından başlayarak Aristo'nun Poetika eserindeki şiir/edebiyat kuramını öğretmeyi ve Homer, Sophocles, Aristophanes, Seneca, Virgil ve Ovid gibi eski Yunan ve Roma dönemine ait klasik şairleri-yazarları ve eserleri hakkında öğrencilerin bilgi birikimi edinmesini hedefler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Zafer ŞAFAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Klasik Edebiyatın ne olduğunu bilir. | 2 | Klasik Edebiyatın türleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Klasik Yunan ve Klasik Roma eserleri arasında ilişki kurabilir. | 4 | Klasik Yunan ve Roma medeniyetlerine ait eserler hakkında eleştirel denemeler yapabilir. | 5 | Klasik Yunan ve Roma edebiyatına ait eserler hakkında yapılmış nitelikli çalışmaları değerlendirebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Öğrencilerin Classical Literature: A Concise History (Richard Rutherford/Blackwell Publishing (2005) kitabını dersten önce edinmeleri ve incelemeleri beklenir. |
Dersin İçeriği |
Ders; trajedi, komedi, şiir, destan ve hiciv gibi türlerin Eski Yunan ve Roma edebiyatındaki/kültüründeki tarihsel gelişimini içerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş ve Artalan
Klasik Yunan Edebiyatının Özellikleri | - | - | 2 | Klasik Yunan edebiyatında Destan, trajedi, şiir ve komedi kavramları | - | - | 3 | Aristo'nun Poetika eseri ve yapıtta geçen temel kavramların tanıtılması ve tartışılması | - | - | 4 | Klasik Yunan edebiyatında kahramanlık çağları ve kahraman ideali | - | - | 5 | Homeros ve İlyada Destanı | - | - | 6 | Klasik Yunan oyunu olarak Sophocles'in Kral Oedipus trajedisi
Klasik Yunan komedi örneği olarak Aristophanes'in’ Lysistrata oyunu | - | - | 7 | Ara Dönem Sınavı | - | - | 8 | Klasik Roma edebiyatının özellikleri | - | - | 9 | Klasik Roma edebiiyatında destan, trajedi, komedi ve retorik sanatının özellikleri | - | - | 10 | Klasik Roma edebiyatında edebi eleştiri örneği olarak Horace ve Ars Poetica | - | - | 11 | Klasik Roma edebiyatında destan örneği olarak Virgil ve eseri Aeneid | - | - | 12 | Horace'dan hiciv türünde örneklerin sunulması ve tartışılması | - | - | 13 | Juvenal'den hiciv türünde örneklerin sunulması ve tartışılması | | | 14 | Ovid'in Ars Amatoria yapıtından örnek metinlerin incelenmesi | - | - |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Blackwell Guides to Classical Literature: A Guide to Ancient Greek Drama by Ian C. Storey, Arlene Allan/ Wiley-Blackwell (2005)
A History of Ancient Greek Literature, by Gilbert Murray Cornell, University Library(2009)
The Classical Tradition: Greek and Roman Influences on Western Literature by Gilbert Highet (1985)
1st Week: A Student’s Guide to Classics by Jeffrey O. Nelson Jeremy M. Beer(2003) What is Classics? (pp. 1-21)
2nd Week: Epic, Poetry, Drama, Prose Fiction, Literary Criticism (pp. 11-59),
3rd Week: Aristotles’ Poetics
4th Week: Epic Poetry Homer, Apollonius, Virgil with a Chapter on the Gilgamesh Poems by Charles Rowan Beye(2006) Oral Poetry, Poet’s World, Poetic Technique (pp.1-74.)
5th Week: Homer’s Iliad (pp.113-144)
6th Week: The Theatre of Apollo Divine Justice and Sophocles' Oedipus the King by R . Drew Griffit(1996), Asserting Eternal Providence: The Question of Guilt (pp. 45-59), The Authority of Prophecy: Theodicy in the play (pp. 59-70), Reading the Name of Oedipus and Other Riddles (pp. 70-76), The Humiliation of Oedipus (pp. 76-82), Conclusion (pp. 82-87)
7th Week: Talking about Laughter and Other Studies in Greek Comedy, by Alan H. Sommerstein(2009), The anatomy of euphemism in Aristophanic comedy (pp. 70-104), Talking about laughter in Aristophanes( pp. 104-116)
-Mid-Term-
9th – 15th Week: The Cambridge History of Classical Literature Latin Literature by E. J. Kenney(1982), (pp. 5-10)
10th Week: (pp. 53-60)
11st Week: (pp.77-138)
12nd Week: (pp. 346-368)
13rd Week: (pp. 370-385)
14th Week: (pp. 597-624) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 1 | 15 | 15 |
Makale Kritik Etme | 1 | 50 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|