|
|
|
Önlisans Programları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
- Optisyenlik
- Optisyenlik
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Optisyenlik Programı 2018 yılında Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu bünyesinde kurulmuştur. | Kazanılan Derece | Optisyen | Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) | Ön Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | Optisyenlik Programlarına TYT puanı ile giriş yapılmaktadır. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | Diğer yükseköğretim kurumlarından Üniversiteye geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik, Yükseköğretim Kurulu ile Senato kararlarına göre yürütülür. Bu öğrencilerin eğitim programlarına intibakları, ilgili birim yönetim kurullarınca yapılır. | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Öğretim programlarındaki öğrenimini tamamlayanlara, birim ve bölüm adı açıklanmak suretiyle önlisans, lisans diploması verilir. Mezuniyet tarihi akademik takvimde belirlenen sınav döneminin bitiş tarihidir. Diplomalar, Rektör ile ilgili birim dekanı/müdürü tarafından imzalanır. | Program Profili | Yetkili uzman doktorlar tarafından verilen reçetelerde yazılı numaralı gözlük camlarını, her türlü lensleri, optik görme gereçlerini, gözlük çerçevelerini, koruyucu gözlükleri ve güneş gözlüklerini satabilen sağlık elemanı yetiştirmektir. Çağdaş elektronik makine ve teçhizatla donatılmış Optisyenlik Programımızdan mezun olan öğrencilerimiz optik dükkanı açabilecek tek yetkili elemanlardır. Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz sağlık teknikeri ünvanı kazanmaktadırlar. Kendi iş yerlerini açabilecekleri gibi özel sektörde de iş bulabilmektedirler. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Optisyenler kendi optik mağazalarını açabildikleri gibi bu mağazalarda ve cam depolarında çalışabilirler. | Üst Derece Programlarına Geçiş | Fizik Bölümü, Fizik Mühendisliği ve Optik ve Akustik Mühendisliği DGS ile geçiş yapılabilmektedir. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Öğretim Planı”nda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Iğdır Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. | Mezuniyet Koşulları | Optisyenlik programına kayıt yaptıran öğrencilerin 120 AKTS kredilik dersi tamamlamaları gerekir. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan BAYRAKDAR
Iğdır Üniversitesi Sağlık Hizmetleri MYO
Karaağaç Kampüsü - Merkez/IĞDIR | Bölüm Olanakları | Optisyenlik Lab, Bilgisayar Lab. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Temel matematik, kimya, fizik ve fiziğin geometrik optik alanına ilişkin genel bilgilere sahip olabilme | 2 | Türkçe dil bilgisi ve kullanım becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler olabilme. | 3 | Atatürk İlkeleri ve inkılâp tarihi konusunda bilgi sahibi olma | 4 | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme. | 5 | Numaralı gözlük camlarını ve kontak lensleri ölçebilme, montajı için gerekli ayarları yapabilme. | 6 | Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilme. | 7 | Genel ve mesleki yazılım programlarını, otomasyon sistemlerini kullanabilme. | 8 | Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalığına sahip olabilme. | 9 | Disiplinler arası takım çalışması yapabilen, sosyal sorumluluk bilincine sahip, girişimci bireyler olabilme | 10 | Meslekle ilgili teknolojik gelişmeleri izleyebilme ve çalışma alanına uygulayabilme. | 11 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme ve meslek içi eğitim, kurs, seminer, sempozyum, panel ve yayınları takip ederek kendini geliştirmenin bilincine sahip olabilme | 12 | Mesleki işletmelerin idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olabilme. | 13 | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözeterek, olağan dışı durumlarda soğukkanlılığını koruyabilme ve ilk yardım uygulayabilme. | 14 | Çalışma alanındaki kişiler ve hizmet verdiği kişilerle sağlıklı insan ilişkileri kurabilme | 15 | Mesleki etik kuralların bilincine sahip olabilme. | 16 | Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilme | 17 | Sağlık hizmetlerinde koruyucu bakış açısının önemini anlayabilme, hizmet sunumunda buna özen göstermeye dair tutum geliştirme | 18 | Temel epidemiyolojik kavramları bilme ve mesleki uygulamalarında bu kavramları uygun biçimde kullanabilme | 19 | Mesleğe yönelik veri tabanı oluşturabilme ve analiz yapabilme | 20 | Mesleki yetki ve sorumluluklarını bilme. | 21 | Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olma. | 22 | Temel Optik aletler hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme. | 23 | Gözlük, kontakt lens ve düşük görme cihazları gibi temel görme cihazları hakkında bilgilere sahip olabilme. |
TYYÇ - Program Çıktıları - Temel Alan İlişkisi
| TYYÇ | Program Çıktıları | Temel Alan |
| 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Müfredat
|
|
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
|
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|