|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182001601106 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | İş sağlığı ve güvenliği konusunu ve uygulama alanını kapsamlı olarak öğrenmek.
İş kazalarına ve meslek hastalıklarına karşı bilgilendirmek, ilk yardım ve güvenlik önlemlerinin alınmasını kavratmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan BAYRAKDAR | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1. Çalışma ortamında karşılaşılan riskleri sayabilmek.
2. Çalışma ortamında kimyasal riskleri ve kimyasal risklere karşı alınacak önlemleri sıralayabilmek.
3. Çalışma ortamında biyolojik riskleri ve biyolojik risklere karşı alınacak önlemleri sıralayabilmek.
4. Çalışma ortamında ergonomik riskleri ve ergonomik risklere karşı alınacak önlemleri sıralayabilmek.
5. Çalışma ortamında psikolojik riskleri ve psikolojik risklere karşı alınacak önlemleri sıralayabilmek.
6. Çalışma ortamında fiziksel riskleri ve fiziksel risklere karşı alınacak önlemleri sıralayabilmek.
7. Çalışma ortamında görev/ sorumluk ve Haklarının farkında olmak, riskleri gözlemleyebilme.
8. Çalışma ortamı ile ilgili kurum kuruluş ve yasal düzenlemelerin farkında olmak. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Derse devam zorunluluğu (Asgari %70)
Belirtilen kaynaklardan derse hazırlıklı gelmek.
Ders ile ilgili istenilen kaynakları temin etmek. | Dersin İçeriği | İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesi, Kaza oluşumu ve çeşitleri, Meslek Hastalıkları ve korunma yolları, Ergonomi, Atölyede elektrikli ve elektriksiz aletlerde iş güvenliği, İş güvenliğinde Koruyucular, İlkyardım kuralları, Yangın ve Patlamalarda güvenlik önlemleri, İş Hukuku ve yönetmelikleri, İş Güvenliği Soruşturması.
Çalışan sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği ekibi, hizmetleri, işle ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarının önlenmesi, Sağlık durumu değerlendirmede meslek öyküsü alınması, işe giriş muayeneleri, iş-işçi uyumu, işe özel değerlendrimelerin farkında olunması, işe dönüş değerlendirmeleri, iş sağlığı alanında uygun kayıt sistemi oluşturma ve bu kayıtları analiz ederek ve sorunları saptayıp giderecek çözümleri üreten bilimsel araştırmalar üretilebilecek zemin bilgisinin oluşturulması. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İş sağlığına giriş | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 2 | İş sağlığının tarihsel gelişimi. | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 3 | İş sağlığının boyutları ve unsurları | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 4 | İş sağlığı hizmetleri sunumu ve örgütlenme, Temel İş Sağlığı Hizmetleri | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 5 | İş sağlığı hİzmetleri "tıbbi boyut" | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 6 | İş sağlığı Hizmetleri "teknik boyut" | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 7 | İş sağlığında değerlendirme yöntemleri | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İş sağlığında Hassas gruplar | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 10 | İşe özel incelemeler ve risk yönetimi | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 11 | İş sağlığı epidemiyolojisi | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 12 | İş ve çevre sağlığı ilişkileri | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 13 | İşle ilgili hastalıklar, meslek hastalıkları ve İş kazaları | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 14 | Yarıyıl Sonu Sınavları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | -İş Sağlığı, Nazmi Bilir, Ali Naci Yıldız, Hacettepe Üniversitesi yayınları, 2004
-İş Sağlığı ve Güvenliği, Alp Esin TMMOB yanını, 2004 8. Risk Değerlendirme Pratik El Kitabı TMMOB 2004
-Süzek S, İş Güvenliği Hukuku, 12. Özkılıç Ö., İş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemleri ve risk değerlendirme metodolojileri Ankara, 2005.
-Güler Ç. Ergonomi.2004. -
-Güler Ç., L. Akın, “Halk Sağlığı Temel Bilgiler” Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 2006. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 2 | 1 | 2 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Tartışma | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Rapor | 2 | 1 | 2 | Performans | 2 | 1 | 2 | Sözlü Sınav | 2 | 1 | 2 | Ev Ödevi | 4 | 1 | 4 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|