Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYear of StudyYarıyılAKTS
182001601103OPTİSYENLİĞE GİRİŞZorunlu113
Level of Course Unit
Short Cycle
Objectives of the Course
Optisyenlik mesleğinin kanun, yönetmelik, deontoloji meslek tarihi ve gelişimi konularının anlatımı, mesleki tüm argümanlar (reçete, cam, çerçeve, lens vb..), temel bilgilerin anlatımı, laboratuvar araç ve gereçlerinin teorik olarak tanımlanması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör. Mehtap YALÇIN
Learning Outcomes
1Kırma kusurları hakkında temel bilgi sahibi olma.
2Reçete yazılışı ve reçete okuma.
3Gözün genel yapısı hakkında bilgi sahibi olma.
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Optisyenlik mesleğinin icrasındaki tüm teknik bilgiler, Optisyenlik tarihi, ve Dünyadaki eğitim durumunun değerlendirilmesi, mesleki tanımlar, göz anatomisi ve göz kusurlarının kısaca açıklanması, optisyenlik mesleğinde kullanılan tüm malzeme ve makinalar hakkında temel bilgilerin aktarılması.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları
3Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi
4Optisyenlik ve Optometri eğitiminin Dünyadaki durumu
5Mesleki örgütler, Sivil toplum kuruluşları
6Teminolojik terimler, mesleki tanımlar, optik bilimleri, görme kusurları, reçete bilgileri, gözlük cam ve çerçeve terimleri
7Ara Sınav
8Optik cam çeşitleri, gözlük camları, camın şekillendirilmesi ve sertleştirilmesi süreçleri
9Optik camın kompozisyonu, camın optik özellikleri, camın termal özellikleri, camın fiziki özellikleri, camın kimyasal özellikleri
10Gözlük çerçevelerinin özellikleri, çerçevelerin rimlerine göre sınıflandırılması, çerçevelerin hammaddelerine göre sınıflandırılması, gözlük kısımları
11Refraksiyon kusurları, göz hastalıkları
12Görme gereçleri standartları, optalmik lenslerin prensipleri
13Reçete yazılışları ve reçete okuma
14Genel Değerlendirme ve Final Sınavına Hazırlık
Recommended or Required Reading
Temel Optisyenlik
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7321
TOTAL WORKLOAD (hours)80
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
PO
17
PO
18
PO
19
PO
20
PO
21
PO
22
PO
23
LO1                       
LO2                       
LO3                       
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr