Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
182001601103OPTİSYENLİĞE GİRİŞZorunlu113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Optisyenlik mesleğinin kanun, yönetmelik, deontoloji meslek tarihi ve gelişimi konularının anlatımı, mesleki tüm argümanlar (reçete, cam, çerçeve, lens vb..), temel bilgilerin anlatımı, laboratuvar araç ve gereçlerinin teorik olarak tanımlanması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör. Mehtap YALÇIN
Öğrenme Çıktıları
1Kırma kusurları hakkında temel bilgi sahibi olma.
2Reçete yazılışı ve reçete okuma.
3Gözün genel yapısı hakkında bilgi sahibi olma.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Optisyenlik mesleğinin icrasındaki tüm teknik bilgiler, Optisyenlik tarihi, ve Dünyadaki eğitim durumunun değerlendirilmesi, mesleki tanımlar, göz anatomisi ve göz kusurlarının kısaca açıklanması, optisyenlik mesleğinde kullanılan tüm malzeme ve makinalar hakkında temel bilgilerin aktarılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları
3Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi
4Optisyenlik ve Optometri eğitiminin Dünyadaki durumu
5Mesleki örgütler, Sivil toplum kuruluşları
6Teminolojik terimler, mesleki tanımlar, optik bilimleri, görme kusurları, reçete bilgileri, gözlük cam ve çerçeve terimleri
7Ara Sınav
8Optik cam çeşitleri, gözlük camları, camın şekillendirilmesi ve sertleştirilmesi süreçleri
9Optik camın kompozisyonu, camın optik özellikleri, camın termal özellikleri, camın fiziki özellikleri, camın kimyasal özellikleri
10Gözlük çerçevelerinin özellikleri, çerçevelerin rimlerine göre sınıflandırılması, çerçevelerin hammaddelerine göre sınıflandırılması, gözlük kısımları
11Refraksiyon kusurları, göz hastalıkları
12Görme gereçleri standartları, optalmik lenslerin prensipleri
13Reçete yazılışları ve reçete okuma
14Genel Değerlendirme ve Final Sınavına Hazırlık
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Temel Optisyenlik
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7321
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23
ÖÇ1                       
ÖÇ2                       
ÖÇ3                       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr