Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYılSemesterNumber of ECTS Credits
TBG-101ScIence educatIon ethIcsElective116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders sonucunda öğrenciler Üniversitelerde bilim eğitim ve etik kavramları hakkında bilgilerini artıracaklardır
Name of Lecturer(s)
Doç.Dr.Bünyamin YILDIRIM
Öğrenme Çıktıları
1To Learn the definition of the concepts of morality and ethics.
2To have knowledge about the concepts of ethics and morality
3To have Information about the goals and methods of science
4To have information about the main principles of scientific ethics
5To have information about standards of ethical behavior in science
Öğrenim Türü
Daytime Class
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ahlak ve etik kavramlarının tanımını öğrenmek Etik ve ahlak kavramları hakkında bilgi sahibi olmak. Bilimin hedefleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Bilim etiğinin ana ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak. Bilimde etik tavrın standartları hakkında bilgi sahibi olmak. Etik sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Definition of the concepts of morality and ethics
2Professional Ethics, Medical Ethics, Sports Ethics, Military Ethics, Legal Ethics, Media Ethics
3What is Professional Ethics?
4Science Is a career beyond being a social institution?
5What are the Goals of Science?
6The main principles of science and ethics, compliance with public morality, the role of examples
7Midterm exam
8Standards of ethical behavior in science, Honesty, Attention, Clarity, Freedom, Honor Pay, Education, Social Responsibility, legality, opportunity, mutual respect, Efficiency
9Researchers from science and ethics of the main reasons for departing, Career and prestige, research funding to be able to receive support from, Monetary Rewards, Science shortcomings in the control mechanism, Failure of Ethics of Science Teaching
10When writing a scientific article ethical problems which may at some stage, sorting of author.
11Encountered in methodology ethical problems.
12Ethical Problems in sources of illustration (Citing)
13Ethical Problems in parts of Thank of the article
14Disintegration article, (slicing ) To publish the same work in two different places (Duplikasyon), the duties of editor and referee.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof.Dr.Hasan Seçen, Bilim Eğitim Etik dersi, Seminer Notları. Atatürk Üniversitesi Fen Fakültesi. Semih BAYRAKÇEKEN, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: yazılı yoklamaların etkili kullanımı. Seminer notları. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Midterm Examination1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Examination1100
TOPLAM100
Term (or Year) Learning Activities50
End Of Term (or Year) Learning Activities50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination13030
Final Examination13030
Attending Lectures13030
Practice13030
Discussion13030
Field Trip13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr