Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Yıl | Semester | Number of ECTS Credits | TBG-101 | ScIence educatIon ethIcs | Elective | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders sonucunda öğrenciler Üniversitelerde bilim eğitim ve etik kavramları hakkında bilgilerini artıracaklardır |
Name of Lecturer(s) |
Doç.Dr.Bünyamin YILDIRIM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | To Learn the definition of the concepts of morality and ethics. | 2 | To have knowledge about the concepts of ethics and morality | 3 | To have Information about the goals and methods of science | 4 | To have information about the main principles of scientific ethics | 5 | To have information about standards of ethical behavior in science |
|
Öğrenim Türü |
Daytime Class |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ahlak ve etik kavramlarının tanımını öğrenmek
Etik ve ahlak kavramları hakkında bilgi sahibi olmak.
Bilimin hedefleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Bilim etiğinin ana ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Bilimde etik tavrın standartları hakkında bilgi sahibi olmak.
Etik sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Definition of the concepts of morality and ethics | | | 2 | Professional Ethics, Medical Ethics, Sports Ethics, Military Ethics, Legal Ethics, Media Ethics | | | 3 | What is Professional Ethics? | | | 4 | Science Is a career beyond being a social institution? | | | 5 | What are the Goals of Science? | | | 6 | The main principles of science and ethics, compliance with public morality, the role of examples | | | 7 | Midterm exam | | | 8 | Standards of ethical behavior in science, Honesty, Attention, Clarity, Freedom, Honor Pay, Education, Social Responsibility, legality, opportunity, mutual respect, Efficiency | | | 9 | Researchers from science and ethics of the main reasons for departing, Career and prestige, research funding to be able to receive support from, Monetary Rewards, Science shortcomings in the control mechanism, Failure of Ethics of Science Teaching | | | 10 | When writing a scientific article ethical problems which may at some stage, sorting of author. | | | 11 | Encountered in methodology ethical problems. | | | 12 | Ethical Problems in sources of illustration (Citing) | | | 13 | Ethical Problems in parts of Thank of the article | | | 14 | Disintegration article, (slicing ) To publish the same work in two different places (Duplikasyon), the duties of editor and referee. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof.Dr.Hasan Seçen, Bilim Eğitim Etik dersi, Seminer Notları. Atatürk Üniversitesi Fen Fakültesi.
Semih BAYRAKÇEKEN, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: yazılı yoklamaların etkili kullanımı. Seminer notları. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Midterm Examination | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 50 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Midterm Examination | 1 | 30 | 30 |
Final Examination | 1 | 30 | 30 |
Attending Lectures | 1 | 30 | 30 |
Practice | 1 | 30 | 30 |
Discussion | 1 | 30 | 30 |
Field Trip | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|