Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 200800308112 | COMPOSITION TECHNIQUES | Elective | 3 | 5 | 2 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
to develop their composing skills. |
Name of Lecturer(s) |
Dr.Öğr:Üyesi Mehriban MAMMADALIYEVA |
Learning Outcomes |
1 | Can define concepts such as form, genre and structure in music | 2 | Can show the stylistic features that make up the structure of the music such as motifs, sentences, periods in a musical work. | 3 | Explain how song forms and harmonic structures develop and their properties. | 4 | Can practice writing a basic school song tune | 5 | Writes the intro music for a school song and designs the piano accompaniment | 6 | He combines the prosodic structure of the school song he wrote with correct weighing. |
|
Mode of Delivery |
Daytime Class |
Prerequisites and co-requisities |
There is no prerequisite. |
Recommended Optional Programme Components |
not |
Course Contents |
Writing motifs and sentences, writing melodies in the form of a periodic song, prosody rules, writing children's songs, dichotomies in school songs (parallel 3, parallel 6, horn quintet, etc.), canon, exercises for instrument training, etudes and melody writing exercises. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | *Biçim, tür, yapı gibi kavramlar müzik açısından tartışılır. | *Biçim, tür, yapı gibi kavramlar müzik açısından tartışılır. | | 2 | *Figür ve koşu, tema olguların müzik yapıtının içindeki kullanımı anlatılır. | *Figür ve koşu, tema olguların müzik yapıtının içindeki kullanımı anlatılır. | | 3 | *Müzik fikrinin gelişim aşamalarının cümle ve dönem haline gelişi gösterilir. | *Müzik fikrinin gelişim aşamalarının cümle ve dönem haline gelişi gösterilir. | | 4 | *Hangi tür eserlerin şarkı formunda yazıldığı ile ilgili biçimsel analiz uygulaması yapılır. | *Hangi tür eserlerin şarkı formunda yazıldığı ile ilgili biçimsel analiz uygulaması yapılır. | | 5 | *Sözlü eserlerin özellikleri, şarkı formları içindeki yeri ve çeşitleri incelenir. | *Sözlü eserlerin özellikleri, şarkı formları içindeki yeri ve çeşitleri incelenir. | | 6 | *Çalgısal eserlerin özellikleri, şarkı formları içindeki yeri ve çeşitleri incelenir. | *Çalgısal eserlerin özellikleri, şarkı formları içindeki yeri ve çeşitleri incelenir. | | 7 | *Basit düzeyde ezgi yazma denemesi yapabilir | *Basit düzeyde ezgi yazma denemesi yapabilir | | 8 | Ara Sınav | Ara Sınav | | 9 | *Yazdığı ezginin armonik analizini yapabilir | *Yazdığı ezginin armonik analizini yapabilir | | 10 | *Yazdığı ezginin piyano eşliğini için bir figür belirler | *Yazdığı ezginin piyano eşliğini için bir figür belirler | | 11 | *Ezgisini ve eşliğini yazdığı şarkının giriş müziğini yazabilir | *Ezgisini ve eşliğini yazdığı şarkının giriş müziğini yazabilir | | 12 | *Yazılan şarkının bitiş kadansını besteliyebilir | *Yazılan şarkının bitiş kadansını besteliyebilir | | 13 | *Yazılan şarkının bitiş kadansını besteliyebilir | *Yazılan şarkının bitiş kadansını besteliyebilir | | 14 | Final Sınavı | Final Sınavı | |
|
Recommended or Required Reading |
N.CANGAL “Harmony”- “Music Forms”, [1] L.PAMİR “Broad Breaths in Music”, [2] İ.USMANBAŞ “Forms in Music”, [3] A.HODEIR “Types and Forms in Music”, [4 ] C.ROSEN “Sonata Forms”, [5] F. KORAY “Music Forms”, [6] A.FORTE-S.E.GILBERT “Introduction to Schenkerian Analysis”, [7] J.LESTER “Analytic Approaches to Twentieth Century Music” , [8] N.R.KORSAKOF “Theoretical and Applied Harmony”, [9] F. BERGEROT “Jazz Tradition, Styles, Backstage, Persons throughout History” [10] A. SAY “The Book of Music” [11] A. SAY “Music” History” [12] E. İLYASOĞLU, “Music Through Time” |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 40 | Self Study | 1 | 20 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 40 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 60 | Individual Study for Final Examination | 1 | 40 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | not |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 6 | 6 |
Final Examination | 1 | 6 | 6 |
Brain Storming | 1 | 10 | 10 |
Self Study | 1 | 10 | 10 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 10 | 10 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 10 | 10 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | LO2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | LO3 | 5 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | LO4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | LO5 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | LO6 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|