Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 160701105105 | VEJETASYON ETÜT VE ÖLÇÜMLERİ | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
The course aim is to determine the quality levels of vegetations in consideration of this information and to present the theoretical and practical information related to important etude and measurement methods (transect, loop, point-frame, quadrant, cover scale, weight, visual estimation and pantograph) used to measure of qualitative and quantitative, synthetic characteristics of meadow-range covers. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Süleyman TEMEL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Learn about the structure of meadow pastures vegetation | 2 | Recognize vegetations | 3 | Knows vegetation methods |
|
Öğrenim Türü |
Daytime Class |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Absent |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Absent |
Dersin İçeriği |
Recognition and examination of meadow and pastureland vegetation, measurement with different vegetation measurement methods and comparison of vegetation measurement methods |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | | | | 2 | | | | 3 | | | | 4 | | | | 5 | | | | 6 | | | | 7 | | | | 8 | Mid-term exam | | | 9 | | | | 10 | | | | 11 | | | | 12 | | | | 13 | | | | 14 | | | | 15 | | | | 16 | Final exam | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Text Book:
1. Avcıoğlu, R, 1996. Çayır Mera Bitki Topluluklarının Özellikleri ve İncelenmesi. (II. Basım). Eğe Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 466, İzmir.
2. Gökkuş, A., Koç, A. ve B. Çomaklı, 2000. Çayır - Mer’a Uygulama Kılavuzu. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No : 142, 139 s., Erzurum.
Suggested References:
1. Mera Kanunu Eğitim ve Uygulama El Kitabı, 1999. Çayır-Mera Amenajmanı ve Islahı. Çayır_Mera Yem bitkileri ve Havza Geliştirme Daire Başkanlığı, Ankara.
2. Türkiye’nin Çayır ve Mera Bitkileri, 2008. T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Midterm Examination | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Turkish | Staj Durumu | Absent |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Self Study | 14 | 4 | 56 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 9 | 9 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 18 | 18 |
Homework | 1 | 4 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
LO1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | LO2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | LO3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|