Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Yıl | Semester | Number of ECTS Credits | 9900000206 | ATATÜRK PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY - II | Compulsory | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ataturk s principles and reforms carried out a reputation for students transferring
|
Name of Lecturer(s) |
- |
Öğrenme Çıktıları |
1 | The student can define the concept of revolution.
| 2 | The student can evaluate the National Struggle in correct terms.
| 3 | He/she can understand the development process and the importance of the national sovereignty.
| 4 | He/she can identify the characteristics and the priorities of Turkish Nation
|
|
Öğrenim Türü |
Daytime Class |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Revolution and the concepts related with revolution The factors preparing for the Turkish revolution The fall of the Ottoman Empire The First World War The Political developments during the First World War The Preparation stage of the National Struggle Mid-term exam The period of National Struggle The opening of the Great Assembly Political and military developments Lausanne Peace Treaty The importance and the results of the Lausanne Peace Treaty Turkish revolutionary movements Turkish revolutionary movements
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Revolution and the concepts related with revolution | - | - | 2 | The factors preparing for the Turkish revolution | - | - | 3 | The fall of the Ottoman Empire | - | - | 4 | The First World War | - | - | 5 | The Political developments during the First World War | - | - | 6 | The Preparation stage of the National Struggle | - | - | 7 | The period of National Struggle | - | - | 8 | Midterm Exam | - | - | 9 | The opening of the Great Assembly | - | - | 10 | Political and military developments | - | - | 11 | Lausanne Peace Treaty | - | - | 12 | The importance and the results of the Lausanne Peace Treaty | - | - | 13 | Turkish revolutionary movements | - | - | 14 | Turkish revolutionary movements | - | - |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
YÖK (1995). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Komisyon (2009). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık Akyüz Y. ve diğ. (2010). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Turan R. ve diğ. (2005). Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Ankara Eroğlu H. (2008). Türk İnkılâp Tarihi, Savaş Yayınevi Ünsal Y. (1991). Atatürk İmparatorluktan Millî Devlete, Ankara: TTK Aybars E. Lozan Konferansı ve İsmet Paşa Atatürk M. Kemal, Nutuk, Ankara: 2000, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Mustafa Kemal Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Genelkurmay Yayınları. İnan A. A. (1991). Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, Ankara Karabekir K. (2008). İstiklal Harbimiz, YKY Bayur Y. H. (1991). Türk İnkılâbı Tarihi, TTK
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Midterm Examination | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Turkish | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 1 | 1 |
Attending Lectures | 1 | 20 | 20 |
Individual Study for Mid term Examination | 2 | 10 | 20 |
Individual Study for Final Examination | 4 | 10 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|