Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYılSemesterNumber of ECTS Credits
9900000206ATATÜRK PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY - IICompulsory243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ataturk s principles and reforms carried out a reputation for students transferring
Name of Lecturer(s)
-
Öğrenme Çıktıları
1The student can define the concept of revolution.
2The student can evaluate the National Struggle in correct terms.
3He/she can understand the development process and the importance of the national sovereignty.
4He/she can identify the characteristics and the priorities of Turkish Nation
Öğrenim Türü
Daytime Class
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Revolution and the concepts related with revolution The factors preparing for the Turkish revolution The fall of the Ottoman Empire The First World War The Political developments during the First World War The Preparation stage of the National Struggle Mid-term exam The period of National Struggle The opening of the Great Assembly Political and military developments Lausanne Peace Treaty The importance and the results of the Lausanne Peace Treaty Turkish revolutionary movements Turkish revolutionary movements
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Revolution and the concepts related with revolution --
2The factors preparing for the Turkish revolution --
3The fall of the Ottoman Empire --
4The First World War --
5The Political developments during the First World War --
6The Preparation stage of the National Struggle --
7The period of National Struggle --
8Midterm Exam--
9The opening of the Great Assembly --
10Political and military developments --
11Lausanne Peace Treaty --
12The importance and the results of the Lausanne Peace Treaty --
13Turkish revolutionary movements --
14Turkish revolutionary movements --
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
YÖK (1995). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Komisyon (2009). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık Akyüz Y. ve diğ. (2010). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Turan R. ve diğ. (2005). Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Ankara Eroğlu H. (2008). Türk İnkılâp Tarihi, Savaş Yayınevi Ünsal Y. (1991). Atatürk İmparatorluktan Millî Devlete, Ankara: TTK Aybars E. Lozan Konferansı ve İsmet Paşa Atatürk M. Kemal, Nutuk, Ankara: 2000, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Mustafa Kemal Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Genelkurmay Yayınları. İnan A. A. (1991). Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, Ankara Karabekir K. (2008). İstiklal Harbimiz, YKY Bayur Y. H. (1991). Türk İnkılâbı Tarihi, TTK
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Midterm Examination1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Examination1100
TOPLAM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination111
Final Examination111
Attending Lectures12020
Individual Study for Mid term Examination21020
Individual Study for Final Examination41040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)82
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1
ÖÇ15
ÖÇ24
ÖÇ35
ÖÇ44
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr