Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYılSemesterNumber of ECTS Credits
162000304105MAINSTREAMING EDUCATIONCompulsory243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
This course is studied in the field of special education students with the knowledge and practice related to the adequacy of training will be given mainstreaming.
Name of Lecturer(s)
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERCAN ARAS
Öğrenme Çıktıları
1Mainstreaming students to recognize
2Inclusive education in practice to support the classroom teacher
Öğrenim Türü
Daytime Class
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
Mainstreaming training to recognize Mainstreaming education for the child's developmental needs Inclusive education in practice to assess the effectiveness
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Mainstreaming training to recognize
2Mainstreaming education for the child's developmental needs
3Ni in mainstreaming schools implementing
4Mainstreaming special needs students preparing appropriate learning environment
5Inclusive education in practice to assess the effectiveness
6Inclusive education in practice to assess the effectiveness
7Inclusive education in practice to assess the effectiveness
8Inclusive education in practice to assess the effectiveness
9Inclusive education in practice to assess the effectiveness
10Inclusive education in practice to assess the effectiveness
11Inclusive education in practice to assess the effectiveness
12Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ataman, Ayşegül (Ed) Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş, Gündüz yy. 2005 Gönül Kırcaali-Sema Batu, Kaynaştırma. Kök yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Midterm Examination1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Examination1100
TOPLAM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination111
Final Examination122
Discussion14114
Question-Answer14228
Brain Storming14228
Individual Study for Mid term Examination155
Individual Study for Final Examination155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)83
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1     5          
ÖÇ2     5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr