|
|
|
Önlisans Programları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
- Çocuk Gelişimi
- Çocuk Gelişimi
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | 2009 yılında kurulmuş olup 2011-2012 yılında öğrenci alınmaya başlanmıştır. | Kazanılan Derece | ÇOCUK GELİŞİMİ TEKNİKERİ-Mezun olan öğrenciye okul öncesinde öğretmen asistanı/özel eğitimde öğretmen asistanı programında ön lisans diploması verilir | Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) | Ön Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | Üniversitemizde öğrenim görmeye hak kazanmak için, Türk öğrenciler, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen “Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)” katılmalı ve Iğdır Üniversitesi’nin yürüttüğü bir programa aldıkları puan ve tercihlerine uygun olarak yerleştirilmelidirler. Ayrıca kaydını yaptırmak isteyen öğrencinin, herhangi bir yükseköğretim kurumunda kaydının bulunmaması gerekmektedir. Üniversitemizde öğrenim görmek isteyen yabancı uyruklu öğrenciler ise, yine ÖSYM tarafından düzenlenen Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavına (YÖS) girmelidirler. Yükseköğretim Kurulu’nun web sayfasında konuyla ilgili ayrıntılı bilgi bulunmaktadır: http://www.yok.gov.tr/ Kesin kayıt tarihleri, kayıt için gerekli belgeler ve uygulanacak esaslar kanun hükümleri doğrultusunda Üniversite Yönetim Kurulu tarafından belirlenerek ilan edilir. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | Formal | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında,çocuk kliniklerindeki oyun odalarında tedavileri süren çocuklara müzik, resim, drama, jimnastik, bilgisayar eğitimi verir, hoş vakit geçirmelerini sağlar, ilk yardım kurallarını uygulayabilirler. | Program Profili | Okul öncesinde öğretmen asistanı/özel eğitimde öğretmen asistanı programı ders planında yer alan dersler, bu derslerin altındaki modüllerin içeriğindeki eğitim-öğretim ve staj uygulamalarını kapsar. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Okul öncesinde öğretmen asistanı/özel eğitimde öğretmen asistanı programında programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kız teknik ve meslek liseleri, ilköğretim okulları ile resmî ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, gibi Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında, Rehabilitasyon Merkezleri, çocuk kulüpleri , özel eğitim kurumları ve kaynaştırma eğitimi yapılan sınıflarda istihdam edilirler. | Üst Derece Programlarına Geçiş | YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda yatay ve dikey geçiş yapılır. Çocuk Gelişimi Eğitimi ve Okul Öncesi Öğretmenliği bölümlerine dikey geçiş yapılabilir. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Teorik sınavlarda ders içeriğine uygun olarak çoktan seçmeli,boşluk doldurma,doğru yanlış ifadeli,karşılaştırmalı ve açık uçlu olacak şekilde yapılmaktadır,Uygulamalı dersler ise uygulama sınavı ile değerlendirilmektedir | Mezuniyet Koşulları | En az 4 yarılyılda 120 AKTS'yi tamamlamış olmak. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Öğr. Gör. Yunus TUNÇ Iğdır Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu E-mail:yunus.tunc@igdir.edu.tr Tel: 90 476 226 13 14-3152 | Bölüm Olanakları | İlgili derslerle ilgili teorik eğitimin yaplabileceği donanımlı derslikler ve uygulama çalışmalrı için materyal hazırlama ve drama atölyeleri mevcuttur. Öğrenciler, programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri, istihdam olanakları ve planlama konularında çevredeki üniversiteler, sivil toplum örgütleri, Okul öncesinde öğretmen asistanı/özel eğitimde öğretmen asistanı bölümü ile ilgili işletmeler, meslek odaları ve meslek elemanları ile Öğretim elemanları rehberliğinde iş birliğine yönlendirilir. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 | Alanla ilgili açık tespit ettiğinde gerekli girişimleri yapabilme. | 6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 7 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 8 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | 9 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | 10 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 11 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | 12 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 14 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 15 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | 16 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
TYYÇ - Program Çıktıları - Temel Alan İlişkisi
| TYYÇ | Program Çıktıları | Temel Alan |
| 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Müfredat
|
|
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
245530103000
|
3.YARIYIL SEÇMELİ DERS GRUBU
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
2
|
162000303100
|
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
3
|
3
|
24553010300
|
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
0
|
4
|
162000303101
|
ÇOCUK VE DRAMA
|
Zorunlu
|
2
|
1
|
0
|
3
|
5
|
24553010301
|
ÇOCUK VE DRAMA
|
Zorunlu
|
2
|
1
|
0
|
0
|
6
|
162000303102
|
ÇOCUKLA İLETİŞİM
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
3
|
7
|
24553010302
|
ÇOCUKLA İLETİŞİM
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
0
|
8
|
162000303103
|
EĞİTİMDE ARAÇ GEREÇ GELİŞTİRME
|
Zorunlu
|
1
|
1
|
0
|
4
|
9
|
162000303104
|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA - I
|
Zorunlu
|
0
|
6
|
0
|
8
|
10
|
24553010305
|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA-I
|
Zorunlu
|
0
|
6
|
0
|
0
|
11
|
24553010303
|
OKUL ÖNCESİNDE MATERYAL GELİŞTİRME
|
Zorunlu
|
2
|
1
|
0
|
0
|
12
|
24553010304
|
OKUL ÖNCESİNDE PROGRAM GELİŞTİRME
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
0
|
13
|
2000003000
|
SEÇMELİ DERS
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
Toplam |
17
|
16
|
0
|
21
|
|
|
1
|
245530104000
|
4. YARIYIL SEÇMELİ DERS GRUBU
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
2
|
162000304100
|
ÇOCUK ANİMATÖRLÜĞÜ
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
3
|
162000304101
|
ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
3
|
4
|
24553010401
|
ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
0
|
5
|
162000304102
|
ÇOCUK VE OYUN
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
6
|
24553010402
|
ÇOCUK VE OYUN
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
0
|
7
|
24553010400
|
ÇOCUKTA BİLİM VE TEKNOLOJİ
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
0
|
8
|
162000304103
|
ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIK
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
3
|
9
|
24553010403
|
ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIK
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
0
|
10
|
162000304105
|
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
3
|
11
|
24553010405
|
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
|
Zorunlu
|
2
|
4
|
0
|
0
|
12
|
162000304204
|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA - II
|
Zorunlu
|
0
|
6
|
0
|
8
|
13
|
24553010404
|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA-II
|
Zorunlu
|
0
|
6
|
0
|
0
|
14
|
2000004000
|
SEÇMELİ DERS
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
Toplam |
20
|
16
|
0
|
21
|
|
|
1
|
24553010205
|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
1
|
0
|
0
|
2
|
24553010206
|
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
3
|
24553010207
|
MESLEKİ İNGİLİZCE
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
4
|
24553010208
|
DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
5
|
24553010209
|
ÖZEL EĞİTİMDE MATERYAL GELİŞTİRME
|
Seçmeli
|
2
|
1
|
0
|
0
|
6
|
24553010210
|
SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
7
|
24553010211
|
SINIF YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
8
|
24553010212
|
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
9
|
24553010213
|
KRİZ YÖNETİMİ VE ÖFKE KONTROLÜ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
10
|
24553010214
|
SAĞLIKLI YAŞAM VE BESLENME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|