Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNM-23-126 | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNDE SİSTEM ANALİZİ - I | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Analitik modeller kullanarak çözülmesi güç olan yapıların analizinde kullanılan esnek-hesaplama (soft-computing) metotlarının incelenmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ahmet Emin KURTOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Modelleme yöntemlerinin mantığını ve amacını öğrenir. | 2 | Doğrusal regresyon analizinin çalışma prensiplerini öğrenir. | 3 | Doğrusal olmayan regresyon analizinin çalışma prensibini ve uygulamalarını öğrenir. | 4 | Stepwise regresyon analizinin temel prensiplerini ve uygulamalarını öğrenir. | 5 | Etki grafiklerini öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
İnşaat mühendisliğinde modelleme. Modellemenin istatistiksel değerlendirmesi. Doğrusal regresyon analizi. Doğrusal olmayan regresyon analizi. Stepwise regresyon analizi. Deney tasarımı. Ana etki grafikleri. Etkileşim etki grafikleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Modelleme Yöntemlerine Giriş | | | 2 | Modelleme Yöntemlerinde İstatistik | | | 3 | Doğrusal Regresyon Analizi | | | 4 | Doğrusal Regresyon Analizi | | | 5 | Doğrusal Olmayan Regresyon Analizi | | | 6 | Doğrusal Olmayan Regresyon Analizi | | | 7 | Uygulamalar | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Stepwise Regresyon Analizi | | | 10 | Stepwise Regresyon Analizi | | | 11 | Stepwise Regresyon Analizi Uygulamaları | | | 12 | Parametrik Analiz | | | 13 | Ana Etki Grafikleri | | | 14 | Etkileşim Grafikleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Andrea Tettamanzi, Soft Computing: Integrating Evolutionary, Neural, and Fuzzy Systems, Springer, 2010.
A. K. Srivastava, Soft Computing, Narosa Pub House, 2008.
B. Karasulu, Esnek Hesaplama, Nobel yayıncılık, 2015 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|