Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TBİ-23-157KİNOA TARIMISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Ülkemiz için yeni bir bitki olan kinoa bitkisinin, ekolojik isteklerini de göz önünde bulundurarak toprak işlemeden depolanmaya kadar tüm süreçlerin nasıl yapıldığını öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Süleyman TEMEL
Öğrenme Çıktıları
11. Konu ile ilgili temel yeterlilikler kazanır.
22. Konu ile ilgili pratik yapma becerisi kazanır ve alanın terminolojisine hakim olur.
33. Eleştirel düşünme yeteneği kazanır ve öz eleştiri yapma imkanı bulur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
1. Kinoa bitkisi hakkında bilgi seviyelerini artırmak, 2. Kinoa bitkisinin ülkemiz açısından ne kadar önemli olduğunun bilgisini kazandırmak, 3. Kinoa bitkisinin insan ve hayvan beslenmesinde ne kadar önemli bir yere sahip olduğu bilgisini kazandırmak, 4. Kinoa bitkisinin hayvan beslenmesi ve insan gıdası olması yanında diğer kullanım alanlarının olduğu bilincini oluşturmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kinoa’nın tarihçesi ve bitkisel özellikleriYokYok
2Dünya da ve Türkiye’de kinoa’nın mevcut durumu, önemi ve kullanımıYokNone
3Kinoa otunun ve tohumunun besleme değeri YokKimyasal analizler
4Kinoa’nın ekolojisi ve fizyolojisiYokYok
5Kinoa’nın genetiği, ıslahı ve çeşit seçimiArazi çalışmalarıYok
6Kinoa’nın iklim ve toprak istekleriArazi çalışmasıYok
7Sowing of quinoa; 1-Sowing depth and 2-Sowing methodArazi çalışmasıYok
8Kinoa’nın ekimi; -Ekim zamanı ve -Ekim sıklığıArazi çalışmasıYok
9Gübreleme ve SulamaArazi çalışmasıyok
10Yabancı otlarla mücadeleArazi çalışmasıYok
11Hastalık ve zararlılarla mücadeleArazi çalışmasıYok
12Tohum HasadıArazi çalışmasıYok
13Ot hasadıArazi çalışmasıYok
14Hasat sonrası uygulamalarArazi çalışmasıYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kitabı: 1. Mustafa TAN ve Süleyman TEMEL, 2019. Her Yönüyle Kinoa: Önemi, Kullanılması ve Yetiştiriciliği. IKSAD Publishing House. S.184. Ankara, Turkey. 2. Murphy, K. and Matanguihan, J., 2015. Quinoa Improvement and Sustainable Production. Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey Published simultaneously in Canada, p.258. Önerilen Kaynaklar (Yardımcı kaynaklar): 1. Türkiye ve Dünya da kinoa ile ilgili yürütülmüş yüksek lisans ve doktora tezleri.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik10110
Problem Çözümü111
Tartışma111
Soru-Yanıt616
Gözlem616
Gösterme414
Alan Gezisi10110
Alan Çalışması10220
Örnek Vaka İncelemesi111
Bireysel Çalışma11212
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12424
Ev Ödevi166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)176
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1444444
ÖÇ2444444
ÖÇ3444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr