Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TEB-109ÜRETİM VE TÜKETİM EKONOMİSİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Modern mikroekonomik teorinin dilini ve mantığını anlamak ve bu teoriyi tarımla ilgili problemlerin çözümünde uygulayabilmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Tarım işletmelerinin analizleri ile ilgili kavram ve ilkeleri özetleyebilirler
2İşletme analizinde kullanılacak verileri toplayabilirler
3Ekonomik ve Mali Kriterleri hesaplayabilirler
4Brüt gelir ve net gelir hesabı yapıp yorumlayabilirler
5İşletme sermaye durumunu ortaya koyup yorumlayabilirler
6İşletmelerde yer verilebilecek üretim dallarının kaynak kullanım durumlarını ve kârlılıklarını belirleyebilirler
7İşletmelerin verimlilik ve etkinliğini saptayabilirler
8Farklı yörelerde bulunan farklı tip işletmelerin faaliyetlerini analiz edebilir, değerlendirebilir ve yorumlayabilirler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Üç kredilik ders, Tarımsal ürünleri üreten ve tüketen kişilerin kararlarının nasıl piyasa tarafından düzenlendiği üzerinde odaklanmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tarım İşletmesinin Tanımı ve İçeriği
2Tarım İşletmesi Tipleri
3Fonksiyonlarına Göre Sermaye Unsurları ve Açıklamaları
4İşletme Masrafları
5Gerçek (Dış) Masraflar
6İtibari (İç) Masraflar
7Ekonomik ve Mali Kriterler
8Ekonomik ve Mali Kriterler
9Ekonomik ve Mali Kriterler
10Ekonomik ve Mali Kriterler
11Tarım İşletmelerinin Analizine Yönelik Uygulamalı Örnekler
12Tarım İşletmelerinin Analizine Yönelik Uygulamalı Örnekler
13Tarım İşletmelerinin Analizine Yönelik Araştırma ve Tez İnceleme - Yorumlama
14Tarım İşletmelerinin Analizine Yönelik Araştırma ve Tez İnceleme - Yorumlama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof.Dr. Zeynel Dinler, Mikro Ekonomi, Ekin Basım Yayın Dağıtım, 22. Baskı, 2011 ‘Microeconomic Teory: Concepts and Connections’ by Michael E. Wetzstein, Publisher: Thomsan South-Western
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)2
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
ÖÇ6      
ÖÇ7      
ÖÇ8      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr