Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZOO-23-137DENEME PLANLAMASI VE İSTATİKSEL PAKET PROGRAM UYGULAMALARISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
İstatistikte kullanılan bazı paket programları temel istatistik ve deneme planları için kullanmak Teorik ve pratik bir altyapı sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ecevit EYDURAN
Öğrenme Çıktıları
11. Öğrenci, bazı paket programlarını öğrenmiş olacak.
22. Öğrenci temel istatistik konularını öğrenmiş olacak.
33. Öğrenci deneme desenleri konularını pekiştirmiş olacak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, istatistik temel konuları ve deneme planlama konularında öğrencilere teorik bilgi ve istatistik paket programların kullanılmasını sağlamaya yönelik uygulamalı bilgi verilmesidir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1SAS Paket Programına Giriş
2SAS Paket Programı ile Tanıtıcı İstatistiklerin Hesaplanması, Frekans Tablosu ve Grafikler
3Tek Örneklem t testi, bağımlı ve bağımsız iki örneklem t testi
4Kategorik Veri Analizi
5Regresyon, Korelasyon, Regresyon Diagnostikleri, Uyum Eksikliği, Regresyonda Model Seçimi
6Tek-Yönlü Varyans Analizi, İki-Yönlü Varyans Analizi, Varyans Analizi Varsayımları ve Tesadüf Blokları Deneme Deseni
7Vize
8Latin Kare Deneme Deseni ve Tesadüf Parsellerinde Faktöriyel Deneme Deseni
9Tesadüf Bloklarında Faktöriyel Deneme Deseni
10Bölünmüş Parseller Deneme Deseni
11Bölünen-Bölünmüş Deneme Deseni
12İki faktörlü İç-İçe Sınıflama
13Üç faktörlü İç-İçe Sınıflama
14Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Kesici, T., Kocabaş, Z. 1996. Biyoistatistik ders kitabı, Ankara Üniv.Eczacılık Fak.yay. No:79, ANKARA. 2. Düzgüneş, O.; Kesici, T.; Kavuncu, O.; Gürbüz, F. 1987. Araştırma ve Deneme Metotları (İstatistik Metotları-II). Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 1021, Ders Kitabı: 295, Ankara. 3. Bek, Y. Efe, E. 1988. Araştırma ve Deneme Metotları. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı, Adana. 4. Soysal, İ. 1992. Biometrinin Prensipleri (İstatistik I ve II Ders Notları). Trakya Üniversitesi Tekirdağ Ziraat Fakültesi Yayın No: 95, Tekirdağ.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr