|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB-23-172 | VEJETASYON ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Çayır ve meralar hakkında bilgi edinmek için bitki örtüsü, topoğrafya, toprak, mera kullanıcıların rolü ve çevresel faktörleri dikkate alarak mevcut durumun nasıl belirleneceğini, hangi ölçüm yöntemlerinin nasıl uygulanacağını ve elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda uygun mera yönetimi ve ıslahı için temel oluşturmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Süleyman TEMEL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönlendirebilir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. | 2 | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. | 3 | Tarla Bitkileri alanında veya alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | 4 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak kazandığı bilgi ve becerilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 5 | Tarla Bitkileri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri değerlendirebilir, yorumlayabilir ve uygulamaya aktarabilir. | 6 | Tarla Bitkileri alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilir, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. | 7 | Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir, çözebilir, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygulayabilir. | 8 | Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Çayır mera, vejetasyon ölçümleri ve değerlendirme teknikleri ile ilgili terimleri ile kalitatif ve kantitatif karakterleri kapsar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Derse giriş ve tanıtım
| Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 2 | Çayır merada botanik kompozisyon | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 3 | Çayır meraların karakterleri | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 4 | Mera durumları ve etkili faktörler. | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 5 | Çeşitli bitki formasyonları
| Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 6 | Çeşitli bitki formasyonları
| Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 7 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler. | Arazi Çalışması | | 8 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler. | Arazi Çalışması | | 9 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler. | Arazi Çalışması | | 10 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler. | Arazi Çalışması | | 11 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler. | Arazi Çalışması | | 12 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler. | Arazi Çalışması | | 13 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler. | Arazi Çalışması | | 14 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler. | Arazi Çalışması | | 15 | Dönem sonu sınavı | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Gökkuş A, Koç A, Çomaklı B., 2000, Çayır-Mera Uygulama Klavuzu, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 142, Erzurum
Anonim 2008, Türkiye’nin Çayır ve Mera Bitkileri, T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Çayır Mera, Yem Bitkileri ve Havza Geliştirme Daire Başkanlığı, Ankara | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 | Tartışma | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Gösterme | 11 | 1 | 11 | Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|