Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB-23-172VEJETASYON ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMESeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Çayır ve meralar hakkında bilgi edinmek için bitki örtüsü, topoğrafya, toprak, mera kullanıcıların rolü ve çevresel faktörleri dikkate alarak mevcut durumun nasıl belirleneceğini, hangi ölçüm yöntemlerinin nasıl uygulanacağını ve elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda uygun mera yönetimi ve ıslahı için temel oluşturmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Süleyman TEMEL
Öğrenme Çıktıları
1Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönlendirebilir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
2Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
3Tarla Bitkileri alanında veya alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
4Lisans yeterliklerine dayalı olarak kazandığı bilgi ve becerilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir.
5Tarla Bitkileri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri değerlendirebilir, yorumlayabilir ve uygulamaya aktarabilir.
6Tarla Bitkileri alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilir, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir.
7Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir, çözebilir, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygulayabilir.
8Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çayır mera, vejetasyon ölçümleri ve değerlendirme teknikleri ile ilgili terimleri ile kalitatif ve kantitatif karakterleri kapsar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş ve tanıtım Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
2Çayır merada botanik kompozisyonKonularla ilgili soru- cevap ve tartışma
3Çayır meraların karakterleriKonularla ilgili soru- cevap ve tartışma
4Mera durumları ve etkili faktörler.Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
5Çeşitli bitki formasyonları Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
6Çeşitli bitki formasyonları Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
7Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler.Arazi Çalışması
8Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler.Arazi Çalışması
9Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler.Arazi Çalışması
10Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler.Arazi Çalışması
11Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler.Arazi Çalışması
12Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler.Arazi Çalışması
13Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler.Arazi Çalışması
14Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler.Arazi Çalışması
15Dönem sonu sınavı
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gökkuş A, Koç A, Çomaklı B., 2000, Çayır-Mera Uygulama Klavuzu, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 142, Erzurum Anonim 2008, Türkiye’nin Çayır ve Mera Bitkileri, T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Çayır Mera, Yem Bitkileri ve Havza Geliştirme Daire Başkanlığı, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14228
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Gösterme11111
Alan Çalışması14114
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
ÖÇ24444444
ÖÇ35555555
ÖÇ44444444
ÖÇ55555555
ÖÇ64444444
ÖÇ75555555
ÖÇ84444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr