|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB-23-138 | İLAÇ BİTKİLERİ VE YETİŞTİRME TEKNİKLERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | 1)Tıbbi Bitkilerin Türkiye ve Dünya için önemini ve değerini anlatmak,
2)Bu bitkilerin içerdiği etken maddeleri sınıflandırmak ve tanıtmak,
3)Etken maddelerin bitkideki rollerini, kullanım alanlarını açıklamak,
4)Bu etken maddelerin bağlantılı diğer disiplinlerdeki rollerini, önemini ve değerlendirme alanlarını bildirmek,
5)Etken maddelerin tıbbi, ekonomik değerinin idrak edilmesini sağlamak, bu dersin amacını oluşturmaktadır.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Sezgin SANCAKTAROĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye’de ve Dünya’da önemi giderek artan tıbbi bitkilerin değerini iyice bilir. | 2 | Türkiye’nin geniş tıbbi bitki florasına sahip olduğunu, bunlardan pek çoğunun da endemik olduğunu pekiştirmiş olur. | 3 | Tıbbi bitkilerin doğal kaynaklarının tükenmemesi için alınacak önlemleri ve yapılabilecekleri anlar ve bilir. | 4 | Tıbbi bitkilerin içerdiği etken maddeleri tanır ve sınıflandırılmasını öğrenir. | 5 | Tıbbi bitkilerin tıp alanında vazgeçilmez tedavi kaynağı olduğunun idrakine varır. Bu bitkilerin çeşitli alanlarda da kullanıldığını bilir. | 6 | Bu grup bitkilerin sahip oldukları büyük ekonomik potansiyelinin Türkiye ekonomisine çok önemli katkılar sağlayabileceğini idrak eder. | 7 | Tıbbi bitki grubunun diğer tüm bitkilerden ayrı olan özelliğini fark eder. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türkiye’de ve Dünya’da önemi giderek artan tıbbi bitkilerin değeri.
Türkiye’nin geniş tıbbi bitki florası.
Tıbbi bitkilerin doğal kaynaklarının tükenmemesi için alınacak önlemler.
Tıbbi bitkilerin içerdiği etken maddeleri ve sınıflandırılması.
Tıbbi bitkilerin başta tıp alanında olmak üzere gıda, boya, kozmetik, parfümeri, ziraat, mobilya vb. gibi çeşitli alanlardaki kullanımları.
Bu grup bitkilerin sahip oldukları büyük ekonomik potansiyelinin Türkiye ekonomisine olan önemli katkıları.
Tıbbi bitki grubunun diğer tüm bitkilerden ayrıcalıklı olan özelliği ve önemi.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tıbbi bitkilerin Türkiye ve Dünya için önemi. | | | 2 | Türkiye tıbbi bitki florası ve etken maddeleri tanıtılması ve gruplandırılması.
| | | 3 | Familyalara göre etken maddeler.
| | | 4 | Sekonder maddelerin bitkideki rolleri.
| | | 5 | Tıbbi bitkilerin içerdiği etken maddelerin elde edilmeleri.
| | | 6 | Etken maddelerin laboratuvar koşullarında ve diğer koşullarda elde ediliş yöntemleri.
| | | 7 | Tıbbi bitkilerin ve etken maddelerinin tedavide kullanılış şekilleri. | | | 8 | 1. Ara sınav | | | 9 | İlaç yapımında kullanımları.
| | | 10 | Baharat ve gıda olarak kullanımı.
| | | 11 | Boya yapımında kullanımı.
| | | 12 | Ziraatte kullanımı.
| | | 13 | Kozmetikte kullanımı.
| | | 14 | Diğer kullanım alanları. | | | 15 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1) Ceylan, A., Tıbbi Bitkiler I, (3. Bsm.), 1995, E.Ü., Ziraat Fak. Yayınları No : 312,
2) Ceylan, A., Tıbbi Bitkiler II, (2. Bsm.), 1996, E.Ü., Ziraat Fak. Yayınları No: 481,
3) Ceylan, A., Tıbbi Bitkiler III, (1. Bsm.), 1994, E.Ü., Ziraat Fak. Yayınları No: 509,
4)Baytop, T., Türkiye’de Bitkiler ile Tedavi, (2.Bsm.), 1999, Nobel Tıp Kitapevleri,
5)Zeybek, N., Zeybek, U., 1994, (2. Bsm.), Farmasötik Botanik- Kapalı Tohumlu Bitkiler (Angiospermae) Sistematiği ve Önemli Maddeleri…
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Laboratuvar | 7 | 1 | 7 | Tartışma | 7 | 1 | 7 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 3 | 3 | Seminer | 2 | 10 | 20 | Makale Yazma | 1 | 10 | 10 | Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Ev Ödevi | 1 | 14 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|