Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB-23-150MERA TESİSİ VE YÖNETİM TEKNİKLERİSeçmeli136
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Çayır ve mera terimleri ile çayır mera tesisi ile yönetim kavramlarını öğreterek çayır ve mera tesisi ile yönetimi arasında önemli farklılıkların olduğu bilincinin yerleştirilmesi, çayır- mera amenajman tekniklerinin esaslarını doğru bir şekilde uygulanmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd Doç Dr. Mustafa SÜRMEN
Öğrenme Çıktıları
1Vejetasyonun oluşumu, çayır ve meralarda bitki gelişimi, bitki örtüsünün bozulması, bozulma nedenleri ve bozulmanın engellenmesi konularında öğrencilerde bilgi birikiminin sağlanması
2Çayır yönetimi, mera yönetimi tekniklerinin uygulanması, yeniden mera tesisi, yapay meralar, marjinal alanlar konusunda öğrencilerin bilgilendirilmes
3Uygun karışımların hazırlanması ve bakımı konularında öğrencilerin eğitilmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrencilerin çayır-mera konusu hakkında bilgi seviyelerini artırmak, çayır ve mera alanların hayvan beslenmesinde ve toprak erozyonunu önleme açısından ne kadar önemli bir yere sahip olduğu bilgisini kazandırmak, çayır ve mera amenajman tekniklerini öğreterek çayır ve mera alanlarının doğru kullanım bilgisini kazandırmak, sorunların çözümüne yönelik pratik önlemler üretebilme, çayır mera tesisi kurma ve yönetme konularında karar verebilme becerileri kazandırmak, bilimsel çalışmalarda gerekli altyapı düzeylerini geliştirmektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş ve tanıtım
2Mera nedir
3Yapay meraların önemi ve hayvancılıktaki yeri
4Marjinal alanlar ve önemi
5Marjinal alanlar ve önemi
6Yapay meraların ekolojik istekleri
7Yapay meraların ekolojik istekleri
8Karışımların hazırlanması, karışım örnekleri ve ekim hazırlığı işlemleri
9Tohum yatağı hazırlığı, ekim yöntemleri ve karşılaştırılması
10Ekim sonuçlarının gözlenmesi ve değerlendirilmesi
11Ekim sonuçlarının gözlenmesi ve değerlendirilmesi
12Gübre istekleri ve gübreleme yöntemleri, sulama teknikleri
13Yabancı ve zararlı otların tanımı ve savaşı, yapay meraların değerlendirilmesi.
14Yabancı ve zararlı otların tanımı ve savaşı, yapay meraların değerlendirilmesi.
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kitabı: 1. Gökkuş, A. ve Koç, A. 2001. Mera ve Çayır Yönetimi. Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Ders Yay. No: 228, Erzurum. 2. Gökkuş, A., Koç, A. ve B. Çomaklı, 2000. Çayır - Mera Uygulama Kılavuzu. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No : 142, 139 s., Erzurum. Önerilen Kaynaklar: 1. Mera Kanunu Eğitim ve Uygulama El Kitabı, 1999. Çayır-Mera Amenajmanı ve Islahı.Çayır Mera Yem bitkileri ve Havza Geliştirme Daire Başkanlığı, Ankara. 2. Tükel, T. ve R. Hatipoğlu, 1997. Çayır - Mer’a Amenajmanı. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel Yayın No : 191, Ders Kitapları Yayın No : A-59,152 s., Adana.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz111
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14228
Tartışma10220
Soru-Yanıt10220
Makale Kritik Etme5210
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma515
Quiz için Bireysel Çalışma155
Ev Ödevi5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)170
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
ÖÇ2       
ÖÇ3       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr