Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
2023-ETİKBİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİM ETİĞİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, araştırmacılara bilimsel araştırma yaparken ve araştırma sonuçlarını sunarken ya da yayımlarken taşıdıkları sorumlulukları, bilim etiği ilkelerini ve bilimsel araştırma sistematiğini öğretmektir. Ayrıca araştırma tekniklerini tanıtmak ve bilimsel kaynaklara ulaşma yöntemlerini kavratmaktır. Temel yaklaşım teorik bilgilerin yanında örnek olaylar ile iş çevresinin deneyimlerinin tartışılacağı bir ortam da oluşturulması hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sevtap TRIINK
Öğrenme Çıktıları
1Bilimsel araştırma, etik ve etik teorilerini kavrar.
2Araştırma ve yayın etiği ile araştırma ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlallerini kavrar.
3Araştırma tekniklerini bilir ve kendi bilimsel araştırmalarında kullanır.
4Sık görülen araştırma ve yayın etiği ihlalleri ile bunları önlemeye dönük yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
5Bilimsel kaynağı inceler, özümser ve bilgiye hızlı şekilde ulaşır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilimsel etik ilkeleri; Üniversiteler, TÜBİTAK ve YÖK vb. kurumların etik kurullarının genel ilkeleri ve işleyiş şekilleri; Ar-Ge projeleri; bilimsel araştırma teknikleri; literatür tarama mantığı ve işlemleri; bilimsel makalelerin incelenmesi ve bilgiye hızlı ulaşma; bilimsel bilginin sunumu ve yayımlanması süreçleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilim, bilimin doğası, ve gelişimi
2Bilimsel araştırma yöntemleri
3Bilimsel araştırmada planlanma
4Bilimsel bilgiye ulaşma: Genel literatür taraması
5Bilimsel bilgiye ulaşma: Katalog taramaları
6Ar-Ge Projeleri: Proje yazım süreci ve proje amaçlı literatür taraması
7Bilimsel bilgiyi sunma süreçleri
8Bilimsel bilgiyi yayımlama süreçleri
9Bilimsel makale yazımında dikkat edilecek hususlar
10Etik kavramı ve etik teorileri
11Araştırma ve yayın etiği
12Araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri Yazarlık ve telifle ilgili etik sorunlar
13Taraflı yayın, editörlük, hakemlik ve etik Iğdır üniversitesi, TÜBİTAK ve YÖK vb. kurumların bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergeleri
14Etik kurulların genel işleyiş şekli Yayın etiği ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Bilim Etiği El Kitabı, TÜBA Yayınları, Editör: Ayşe ERZAN, 2008, 2-Bilim Etiği, David B. Resnik, ISBN 975-539402-8, Ayrıntı Yayın evi, 2004, 3-Bilim Araştırmada Etik ve Sorunları, TÜBA Yayınları, Editor: Cumhur ERTEKİN, 2002 4-Ders notları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Örnek Vaka İncelemesi110
Makale Yazma130
Makale Kritik Etme110
Ev Ödevi110
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı120
Proje Hazırlama130
Proje Sunma120
Proje Tasarımı/Yönetimi130
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım2816
Problem Çözümü2816
Tartışma2612
Soru-Yanıt2612
Gözlem155
Alan Çalışması188
Örnek Vaka İncelemesi2816
Beyin Fırtınası188
Proje Hazırlama188
Proje Sunma133
Proje Tasarımı /Yönetimi188
Makale Yazma166
Makale Kritik Etme339
Bireysel Çalışma155
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma236
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
Okuma144
Sözlü Sınav111
Ev Ödevi188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)167
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr