Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BSM-23-104BAHÇE BİTKİLERİNİN SULANMASISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bahçe bitkilerinin sulanmasını öğrenmek ve sulama projelerini yapabilmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Şükrü İsmail İpek
Öğrenme Çıktıları
1- Verim su ilişkilerini anlar
2- Kısıtlı sulama ve tuzluluğa bahçe bitkilerinin Tepkilerini ve verim ilişkilerini anlar
3- Bahçe bitkilerinin sulama suyu ihtiyaçları sulama programlarını yapar
4- Bahçe bitkilerinde uygulanacak sulama yöntemlerini projeler
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sulama Yönünden Toprak Bitki Su İlişkilerinin Önemi
2Toprak Su İlişkileri
3Sulama Yönünden Toprak Su İlişkileri
4İnfiltrasyon
5İnfiltrasyon
6İnfiltrasyon Ölçümleri
7Ara sınav
8Evapotransprasyon
9Evapotransprasyon ölçümleri
10Evapotransprasyon Matematik Modellerinin Bilgisayar Uygulamaları
11Bahçe bitkilerinin sulama suyu ihtiyaçları sulama programları
12Bahçe bitkilerinde uygulanacak yüzey sulama yöntemlerinin planlanması
13Bahçe bitkilerinde uygulanacak basınçlı sulama yöntemlerinin planlanması
14Bahçe bitkilerinde uygulanacak basınçlı sulama yöntemlerinin planlanması
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cuenca, H.R., 1989. “Irrigation System Design - An Engineering Approach”. Prentice Hall, New Jersey, USA. Jensen, M.E. (ed.), 1980. “Design and Operation of Farm Irrigation Systems”. ASAE, Monograph No. 3, Michigan, USA. Hoffman, G. J.; Howell, T. A.; Solomon, K. H. (eds.), 1990. “Management of Farm Irrigation Systems”. ASAE Monograph No: 9, Michigan, USA. İpek , 2006, Sulama , Su Vakfı Yayınları , İstanbul James, L. G., 1988. “Principles of Farm Irrigation System Design”. John Wiley and Sons, Inc., USA. Gungor, Y., Erozel, A. Z., Yildirim, O., 1996. Sulama, Ankara Universitesi Ziraat Fakultesi Yayinlari. Yayin No: 1449, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
ÖÇ2           
ÖÇ3           
ÖÇ4           
ÖÇ5           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr