Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYear of StudyYarıyılAKTS
TBB-102BİLİM-EĞİTİM ETİKSeçmeli126
Level of Course Unit
Second Cycle
Objectives of the Course
Bu ders sonucunda öğrenciler Üniversitelerde bilim eğitim ve etik kavramları hakkında bilgilerini artıracaklardır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Bünyamin YILDIRIM
Öğrenme Çıktıları
1Bu ders sonucunda öğrenciler Etik ve ahlak kavramları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2Bilimin hedefleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
3Bilim etiğinin ana ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
4Bilimde etik tavrın standartları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
5Etik sorunlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Course Contents
Ahlak ve etik kavramlarının tanımını öğrenmek Etik ve ahlak kavramları hakkında bilgi sahibi olmak. Bilimin hedefleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Bilim etiğinin ana ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak. Bilimde etik tavrın standartları hakkında bilgi sahibi olmak. Etik sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Ahlak ve etik kavramlarının tanımı
2Meslek Etiği, Tıp Etiği, Spor Etiği, Askerlik Etiği, Hukuk Etiği, Medya Etiği
3Meslek Etiği Nedir?
4Bilim sosyal bir kurum olmanın ötesinde bir meslek midir?
5Bilimin Hedefleri nelerdir
6Bilim ve etiğin ana ilkeleri, Genel ahlâka uygunluk, Örnek olma rolü
7Ara sınav
8Bilimde etik tavrın standartları, Dürüstlük, Dikkat, Açıklık, Özgürlük, Onur Payı, Eğitim, Toplumsal Sorumluluk, Yasallık, Fırsat, Karşılıklı saygı, Verimlilik,
9Bilim ve etik konularından araştırıcıların uzaklaşmasının temel sebepleri, Kariyer ve prestij, Araştırma fonlarından destek alabilmek için, Parasal Ödüller, Bilimin denetim mekanizmalarındaki eksiklikler, Bilim Etiğinin Öğretilmemesi, Teoriye ve literatüre çok sıkı bağlılık,
10Bilimsel makale yazılırken bazı aşamalarda çıkabilen etik sorunlar. Yazarların sıralanması
11Metodolojide karşılaşılan etik sorunlar
12Kaynak Göstermede (Atıfta) Karşılaşılan Etik Sorunlar
13Makalelerin Teşekkür Kısmında Karşılaşılan Etik Sorunlar
14Makalenin Parçalanması (Salam slicing), Aynı çalışmayı iki farklı yerde yayınlamak (Duplikasyon), Editör ve hakemlere düşen görevler.
Recommended or Required Reading
Prof.Dr.Hasan Seçen, Bilim Eğitim Etik dersi, Seminer Notları. Atatürk Üniversitesi Fen Fakültesi. Semih BAYRAKÇEKEN, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: yazılı yoklamaların etkili kullanımı. Seminer notları. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
Derse Katılım13030
Uygulama/Pratik13030
Tartışma13030
Alan Gezisi13030
TOTAL WORKLOAD (hours)180
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
LO1           
LO2           
LO3           
LO4           
LO5           
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr