Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBB-102 | BİLİM-EĞİTİM ETİK | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders sonucunda öğrenciler Üniversitelerde bilim eğitim ve etik kavramları hakkında bilgilerini artıracaklardır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Bünyamin YILDIRIM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu ders sonucunda öğrenciler Etik ve ahlak kavramları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 2 | Bilimin hedefleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 3 | Bilim etiğinin ana ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 4 | Bilimde etik tavrın standartları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 5 | Etik sorunlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ahlak ve etik kavramlarının tanımını öğrenmek
Etik ve ahlak kavramları hakkında bilgi sahibi olmak.
Bilimin hedefleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Bilim etiğinin ana ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Bilimde etik tavrın standartları hakkında bilgi sahibi olmak.
Etik sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ahlak ve etik kavramlarının tanımı | | | 2 | Meslek Etiği, Tıp Etiği, Spor Etiği, Askerlik Etiği, Hukuk Etiği, Medya Etiği | | | 3 | Meslek Etiği Nedir? | | | 4 | Bilim sosyal bir kurum olmanın ötesinde bir meslek midir? | | | 5 | Bilimin Hedefleri nelerdir | | | 6 | Bilim ve etiğin ana ilkeleri, Genel ahlâka uygunluk, Örnek olma rolü | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Bilimde etik tavrın standartları, Dürüstlük, Dikkat, Açıklık, Özgürlük, Onur Payı, Eğitim, Toplumsal Sorumluluk, Yasallık, Fırsat, Karşılıklı saygı, Verimlilik, | | | 9 | Bilim ve etik konularından araştırıcıların uzaklaşmasının temel sebepleri, Kariyer ve prestij, Araştırma fonlarından destek alabilmek için, Parasal Ödüller, Bilimin denetim mekanizmalarındaki eksiklikler, Bilim Etiğinin Öğretilmemesi, Teoriye ve literatüre çok sıkı bağlılık, | | | 10 | Bilimsel makale yazılırken bazı aşamalarda çıkabilen etik sorunlar. Yazarların sıralanması | | | 11 | Metodolojide karşılaşılan etik sorunlar | | | 12 | Kaynak Göstermede (Atıfta) Karşılaşılan Etik Sorunlar | | | 13 | Makalelerin Teşekkür Kısmında Karşılaşılan Etik Sorunlar | | | 14 | Makalenin Parçalanması (Salam slicing), Aynı çalışmayı iki farklı yerde yayınlamak (Duplikasyon), Editör ve hakemlere düşen görevler. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof.Dr.Hasan Seçen, Bilim Eğitim Etik dersi, Seminer Notları. Atatürk Üniversitesi Fen Fakültesi.
Semih BAYRAKÇEKEN, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: yazılı yoklamaların etkili kullanımı. Seminer notları. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
Uygulama/Pratik | 1 | 30 | 30 |
Tartışma | 1 | 30 | 30 |
Alan Gezisi | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|