Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BAB-23-122 | MEYVE GENETİK KAYNAKLARI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Meyve gen kaynaklarının tanımı, meyve genetik kaynaklarının yayılış alanları, in situ ve ex situ koruma stratejileri, meyve genetik kaynaklarının kullanım alanları, genetik kaynakların morfolojik, biyokimyasal karekterizasyonu, yabani ve kültür bitkileri arasında farklar gibi konuların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doc. Dr. Mücahit Pehluvan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler genetik kaynakların hayati önemini kavrar | 2 | Öğrenciler genetik kaynakların nerelerde kullanıldığını öğrenir | 3 | Gen Kaynaklarının koruma tekniklerini öğrenir | 4 | In situ ve ex situ kavramları pekiştirilir | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrenciye başta bitki gen kaynakları olmak üzere, meyve gen kaynaklarına farklı bir bakış açısı kazandırma sağlanır. Gen kaynaklarının korunması, muhafaza edilmesinin hayati gerekliliğinin öğrenciye kazandırılması dersin diğer bir hedefidir.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Meyve gen kaynaklarının tanımı ve dünya üzerindeki yayılış alanları | | | 2 | Genetik kaynaklar ile ilgili yeni gelişmeler | | | 3 | In situ ve ex situ koruma | | | 4 | Gen bankaları | | | 5 | Genetik kaynaklardan elde edilecek faydalar | | | 6 | Dünya Koruma Birliği (IUCN) ve genetik kaynaklar | | | 7 | Genetik kaynakların morfolojik karakterizasyonu | | | 8 | Ara Sınav
| | | 9 | Genetik kaynakların biyokimyasal karakterizasyonu | | | 10 | Yabani ve kültür çeşitleri arasındaki farklılıklar | | | 11 | Yabani ve kültür çeşitleri arasındaki farklılıklar | | | 12 | Meyve genetik kaynakları ile koleksiyon bahçe kurulması
| | | 13 | Genetik kaynaklardan elde edilen bilgiler ve uluslararası kullanımı | | | 14 | Genetik kaynaklardan elde edilen bilgiler ve uluslararası kullanımı | | | 15 | Genetik kaynaklar ile ilgilenen uluslararası kuruluşlar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Kacar, B., Katkat, V., Öztürk, Ş. 2002. Bitki Fizyolojisi. Uludağ Üniv. Güçlendirme Vakfı Yayını. Bursa, S. 563.
2. Eriş, A., 2007. Bahçe Bitkileri Fizyolojisi. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları No: 11, VI. Basım, Bursa, S. 152.
3. İnternet |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|