Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB-23-136 | GENEL ÜRÜN FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
1. Bitki topluluğu davranışlarının öğretilmesi,
2. Bitki topluluklarında büyüme ve verim oluşması hakkında bilgilerin verilmesi,
3. Bitki büyüme analizinin açıklanması,
4. Bitkilerde kaynak ve depo kapasitesi ilişkisinin ayrımlanması.
5. Bitkilerde verim kapasitesi hakkında bilgilerin kazandırılması.
6. Kaynak-depo kapasitesi ile verim kapasitesi oluşumunun öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Assist. Prof. Dr. Sezgin SANCAKTAROĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Bitki topluluğu davranışlarını anlar. | 2 | 2. Bitki topluluklarında ve bitkide büyüme olaylarını ve birbiriyle ilişkilendirebilmeyi öğrenir. | 3 | 3. Bitki büyüme analizlerini anlamış olur. | 4 | 4. Fotosentezin ve oranının asimilatların oluşum ve taşınmaları ile kaynak-depo ve verim kapasitelerinin nasıl oluştuğunu kavrar. | 5 | 5.Bitki fizyolojisinin önemini daha iyi fark etmiş olur. | 6 | 6. Tek bitki ile topluluk fizyolojisi arasındaki bağlantıyı fark eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. Bitkide fizyolojinin öneminin fark edilmesi, tek bitki ile topluluk fizyolojisi arasındaki bağlantının daha iyi anlaşılması.
2. Bitki topluluğu davranışlarının öneminin idrak edilmesi ve bunun nasıl olduğunun anlaşılması.
3. Bitki topluluklarında büyüme ve verimin oluşması, dolayısı ile bitkide gerçekleşen büyüme olaylarının öğrenilmesi.
4. Bitki büyüme analizleri ile bitkideki fizyolojik olayların bilinebileceğinin fark edilmesi.
5. Bitkilerde kaynak ve depo kapasitesi ilişkisinin ayrımlanması.
6. Bitkilerde verim kapasitesi hakkında bilgilerin öğrenilmesi.
7. Bitki yetiştiricisinin bitkilerdeki büyüme ve verim oluşması ile ilgili bilgilere sahip olmasının ne derecede önemli olduğunun farkındalığının sağlanması bu dersin belli başlı hedeflerini oluşturmaktadır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bitki Topluluğu Davranışları, Bitki Topluluklarında Büyüme ve Verim Oluşması hakkında ve Genel Ürün Fizyolojisi dersinin önemini, derste neler işleneceği konusunda bilgiler verilmesi. | Soru-cevap, Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi. | | 2 | Kuru madde üretimi. (Genel) | Soru-cevap, Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi. | | 3 | Bitki büyüme analizi. | Anlatma Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi | | 4 | Kuru madde oluşturabilme etkinliği (hasat indeksi) vb. gibi | Anlatma Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi | | 5 | Kuru madde üretimi ve bunu etkileyen faktörler,
•Işık, •Karbondioksit (NCE)
| Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi. | | 6 | •Yaprak özellikleri ve kuru madde üretimi; yaprak alanı, yaprağın fotosentetik oranı vb. gibi | Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi. | | 7 | • Asimilatların taşınması | Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi. | | 8 | Ara sınav | | | 9 | • Kaynak - depo kapasitesi ilişkisi | Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi. | | 10 | • Verim kapasitesi | Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi. | | 11 | • Asimilatların dağılımı | Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi. | | 12 | • Farklı bitki kısımlarının daneye katkılarını saptama yöntemleri | Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi. | | 13 | • Verim kabiliyeti ile ilişkili morfolojik özellikleri | Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi. | | 14 | Ders hakkında tekrar ve değerlendirme | Soru-cevap Yöntemi.
Anlatma Yöntemi.
Tartışma Yöntemi. | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Prof. Dr . Hasan Sepetoğlu Genel Ürün Fizyolojisi Ders Notları, Ege Üniversitesi ziraat fakültesi yayınları.
2. George Clifford Evans, 1972, The Quantitative Analysis of Plant Growth, University of California Press, California.
3. K. L. Heong, 2005, Rice is life: scientific perspectives for the 21st century.
4. Hunt, R., D. R., Causton, B. Shıpley and A. P. Askew, 2002 A modern tool for classical plant growth analysis, (technical note).
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 7 | 1 | 7 |
Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
Seminer | 1 | 12 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 2 | 12 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|