Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BSM-23-146AÇIK KANAL AKIMLARISeçmeli136
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Açık kanal ile ilgili matematiksel kavramları fiziksel anlamlı hale getirip, bağıntıların matematiksel çıkarımlarını yapabilme yeteneğini kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Senayi DÖNMEZ
Öğrenme Çıktıları
1Açık Kanal Bileşenlerini mekanik büyüklükler ile ilişkilendirir.
2Açık kanal hidroliği kavramlarını basınçlı akım büyüklükleri ile ilişkilendirir.
3Açık kanal akım bağıntılarını matematiksel analizini yapar.
4Yavaş ve hızlı akım akımların bağıntılarını matematiksel analizini yapar.
5Yavaş değişen akımların bağıntılarını matematiksel analizini yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Stasyoner Açık Kanal Akımları, Enerji Denklemleri, Momentum Denklemleri, Farklı Kanal Kesitlerinin Kritik Akım Derinlikleriü, Açık Kanal Akımlarında Kullanılan Debi Denklemleri, Logaritmik Hız Dağılımı ve Bölgeler, Kompakt Kesitli Açık Kanallarda Debi Hesapları ve Yöntemler, Yavaş Değişen Akımlar, Su Yüzü Profilleri, Adım Yöntemleri, Yavaş Değişen Akımlar, Direk İntegrasyon Yöntemleri, Grafik İntegrasyon Yöntemleri, Hava Karışımlı Akımlarda Yavaş Değişen Akım Hesapları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Stasyoner Açık Kanal Akımları
2Enerji Denklemleri
3Momentum Denklemleri
4Farklı Kanal Kesitlerinin Kritik Akım Derinlikleri
5Açık Kanal Akımlarında Kullanılan Debi Denklemleri.
6Kompakt Kesitli Açık Kanallarda Debi Hesapları ve Yöntemler, Bileşik Kesitler, Bitki Örtüsü İçeren Kesitlerde Kapasite Tayini, Daire ve Atnalı Kesitlerde Kapasite Tayini, Hidrolik Yönden Uygun Kesitler.
7Açık Kanal Akımlarında Erozyon, Rejim Değişiklikleri.
8Su Yüzeyinde Yerel Değişimler (En Kesit Değişikliği, Eşik), Su Yüzeyinde Yerel Değişimler (Izgara, Dalgıç Perde, Orta Ayaklar, Rakortman).
9Yavaş Değişen Akımlar, Su Yüzü Profilleri.
10Yavaş Değişen Akımlar.
11Yüzey profil hesapları, Direk İntegrasyon Yöntemleri.
12Yüzey profil hesapları, Grafik İntegrasyon Yöntemleri.
13Hava Karışımlı Akımlarda Yavaş Değişen Akım Hesapları.
14Uygulamalar, örnek çözümler.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Özbek, T., Açık Kanal Akımlarının Hidroliği ve Hidrolik Yapılar, Teknik Yayınevi, 2009 2- Çeçen, K., Açık Kanallar Hidroliği, İTÜ, 1982 3-Ünsal İ., Hidrolik, İTÜ, 2014
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı150
Final Sınavı için Bireysel Çalışma150
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı11515
Derse Katılım14242
Bireysel Çalışma17070
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)172
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ12  2    2  
ÖÇ2 3  3    23
ÖÇ32 2  2 2 23
ÖÇ422  2  3 33
ÖÇ533333333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr