Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BSM-23-118 | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ülkemizde yetişen endemik, relik endemik ve egzotik orman tali ürünlerini tanıtmak ve kullanım yerleri hakkında öğrenciye bilgi vermek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. M. Hakkı ALMA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler başlıca tıbbi aromatik bitki türlerini, teşhisini ve kullanım alanını öğrenecektir | 2 | Öğrenciler tıbbi ve aromatik bitkilerde bulunan etken maddelerin neler olduğunu öğrenir | 3 | Öğrenciler tıbbi-aromatik bitkilerin tüketimi ve ticareti hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | Öğrenciler ilaçlarda, kozmetikte, parfumeride ve doğal boyamada kullanılan bitkiler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 5 | Öğrenciler bitkilerin morfolojik, anatomik, sistolojik, fizyolojik ve biyokimyasal yapıları hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Ülkemizde yetişen endemik, relik endemik ve egzotik orman tali ürünlerini tanıtmak ve kullanım yerleri hakkında öğrenciye bilgi vermek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Orman Ürünlerinin Önemi | | | 2 | Türkiyede orman tali ürünlerinin dağılımı | | | 3 | Örneklerin toplanması ve teşhisi | | | 4 | Bitkilerin kullanım şekli | | | 5 | Reçineden yararlanma | | | 6 | Kekik, nane, salep | | | 7 | Çiğdem , keçiboynuzu, kuşburnu, Meyankökü, sumak | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Adaçayı, Sığla | | | 10 | Cehri, Isırgan otu | | | 11 | Kestane, çam fıstığı, kartopu | | | 12 | Sakız agacı, jojoba | | | 13 | Okaliptus, geven | | | 14 | Defne mahlep palamut mazı | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bozkurt, Y. Göker Y. 1981. Orman Ürünlerinden Faydalanma, İstanbul Üniversitesi, No:3402
Ivan A. Ross, Medicanal Plants of the World Volume
Ülkemizde bazı önemli orman tali ürünlerinin teşhis tanıtım Kılavuzu Yayın no: 659, 1991 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Gözlem | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 14 | 8 | 112 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 3 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 2 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|