Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BSM-23-117HASSAS TARIM TEKNOLOJİLERİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bilgi teknolojisini kullanarak öğrencilerin tarım arazisini nasıl kullanması gerektiği, tarım arazisindeki değişkenliği dikkate alarak girdilerin sadece gereksinim duyulduğu yerlere ve gerektiği ölçüde verilmesini öğretmek. Hassas Tarımda kullanılan GPS, Uzaktan Algılama, Coğrafik Bilgi Sistemi, Değişken Düzeyli Uygulama ve Sensörleri tanıtmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Emrah KUŞ
Öğrenme Çıktıları
1Hassas tarımın temel kavramlarını tanıma, değişken düzeyli uygulama yöntemlerini öğrenme ve uygulayabilme ve küresel konumlandırma sistemi, coğrafik bilgi sistemi, uzaktan uygulama sistemlerinin kursiyerler tarafından öğrenilmesi bu dersin çıktıları bakımından yeterlidir.
2
3
4
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bitkisel üretim yapılan tarım arazisinin tamamını aynı kabul edip sabit bir uygulama yapmak yerine, hassas tarım teknolojileri olan GPS, coğrafik bilgi sistemleri, değişken oranlı uygulama ve uzaktan algılama teknolojileri gibi uygun değişken düzeyli (toprakta, nem, bitki besin elementleri miktarı, toprağın yapısı ve bitki isteklerine bağlı olarak değişken oranlı gübreleme, ilaçlama vb. uygulama yöntemini seçmek) uygulama yöntemlerini belirlemek ve uygulamak. Sonuç olarak hassas tarım teknolojileri, çevreye zarar vermeyen, daha duyarlı ve daha ekonomik bir uygulamayı hedefleyen tarımsal üretim ve yönetim metotlarıdır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hassas Tarım Nedir
2Toprak Örnekleme Yöntemleri
3Toprak Özelliklerinin Belirlenmesi
4Hassas Tarım için Bilgi Kaynakları, Küresel Konumlandırma Sistemi (GPS)
5Uzaktan Algılama (RS)
6Uzaktan Algılamanın Tarımda Uygulama Örnekleri
7Coğrafi Bilgi Sistemi (GIS)
8Ara sınav
9Coğrafi Bilgi Sisteminin Tarımda Uygulama Örnekleri
10Değişken Oranlı Uygulama (VRT)
11Değişken Oranlı Uygulama Örnekleri
12Verim Görüntüleme ve Haritalama
13Hassas Tarımda Kullanılan Sensör Teknolojisi
14Hassas Tarım Üretim Ekonomisi
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Proje Hazırlama12020
Seminer12020
Bireysel Çalışma139117
Ev Ödevi12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ14211       
ÖÇ2           
ÖÇ3           
ÖÇ4           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr