Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BSM-23-117 | HASSAS TARIM TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bilgi teknolojisini kullanarak öğrencilerin tarım arazisini nasıl kullanması gerektiği, tarım arazisindeki değişkenliği dikkate alarak girdilerin sadece gereksinim duyulduğu yerlere ve gerektiği ölçüde verilmesini öğretmek. Hassas Tarımda kullanılan GPS, Uzaktan Algılama, Coğrafik Bilgi Sistemi, Değişken Düzeyli Uygulama ve Sensörleri tanıtmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Emrah KUŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hassas tarımın temel kavramlarını tanıma, değişken düzeyli uygulama yöntemlerini öğrenme ve uygulayabilme ve küresel konumlandırma sistemi, coğrafik bilgi sistemi, uzaktan uygulama sistemlerinin kursiyerler tarafından öğrenilmesi bu dersin çıktıları bakımından yeterlidir. | 2 | | 3 | | 4 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bitkisel üretim yapılan tarım arazisinin tamamını aynı kabul edip sabit bir uygulama yapmak yerine, hassas tarım teknolojileri olan GPS, coğrafik bilgi sistemleri, değişken oranlı uygulama ve uzaktan algılama teknolojileri gibi uygun değişken düzeyli (toprakta, nem, bitki besin elementleri miktarı, toprağın yapısı ve bitki isteklerine bağlı olarak değişken oranlı gübreleme, ilaçlama vb. uygulama yöntemini seçmek) uygulama yöntemlerini belirlemek ve uygulamak. Sonuç olarak hassas tarım teknolojileri, çevreye zarar vermeyen, daha duyarlı ve daha ekonomik bir uygulamayı hedefleyen tarımsal üretim ve yönetim metotlarıdır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hassas Tarım Nedir | | | 2 | Toprak Örnekleme Yöntemleri | | | 3 | Toprak Özelliklerinin Belirlenmesi | | | 4 | Hassas Tarım için Bilgi Kaynakları, Küresel Konumlandırma Sistemi (GPS) | | | 5 | Uzaktan Algılama (RS) | | | 6 | Uzaktan Algılamanın Tarımda Uygulama Örnekleri | | | 7 | Coğrafi Bilgi Sistemi (GIS) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Coğrafi Bilgi Sisteminin Tarımda Uygulama Örnekleri | | | 10 | Değişken Oranlı Uygulama (VRT) | | | 11 | Değişken Oranlı Uygulama Örnekleri | | | 12 | Verim Görüntüleme ve Haritalama | | | 13 | Hassas Tarımda Kullanılan Sensör Teknolojisi | | | 14 | Hassas Tarım Üretim Ekonomisi | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Seminer | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 13 | 9 | 117 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|