Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AÜTEG-105TARIMSAL ÜRÜNLERİN PAZARLANMASISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Piyasa ve pazarlama araştırmalarıyla nitelikleri, tutum ve davranışları belirlenen homojen tüketici gruplarına, müşteri odaklı ve pazarlama karmasına dayalı tarımsal pazarlama taktik ve stratejilerinin nasıl yürütülebileceğini ifade eden temel tarımsal pazarlama ilkelerini, öğrencilerin analiz etmesine yardım etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Tarımsal pazarlamanın kavramını, fonksiyonlarını, amaçlarını ve kapsamını tanımlayabilir.
2Tarımsal pazarlama anlayışını ve yönetim sürecini kapsayan pazarlama çevreleri ve stratejik planlama arasındaki ilişkilere göre pazarlamanın rolünü ve tüketici davranışlarını açıklayabilir.
3Tarımsal pazarlama araştırmalarını ve bilgi sistemine dayalı analiz sonuçlarını ifade edebilir.
4Endüstriyel ve uluslar arası pazarları belirleyerek pazar bölümlendirmesi, hedef pazar seçimi ve konumlandırma gibi pazarlama stratejileri ile müşteri odaklı tarımsal pazarlama karmalarını temel alan pazarlama taktiklerini analiz edebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu ders; tarımsal pazarlamaya giriş, pazarlama çevreleri ve stratejik planlama, tüketici piyasaları ve davranışları, pazarlama araştırmaları ve bilgi sistemleri, pazarlama taktikleri ve pazarlama karması stratejileri, tarımsal ürünlerin pazarlanmasına yönelik kantitatif uygulamalı örnekleri içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tarımsal pazarlamanın anlamı, kapsamı, amacı ve fonksiyonları, pazarlama anlayışı ve pazarlama yönetimi
2Pazarlama ve çevre etkileşimi, pazarlama kararlarını etkileyen dış çevre faktörleri, pazarlama çevresi ve tüketici trendlerindeki değişim, stratejik işletme planlaması, stratejik planlamada pazarlamanın rolü ve pazarlama yönetim süreci
3Pazar ve tüketici çeşitleri, tüketici pazarlarının ekonomik ve demografik özellikleri, tüketicilerin satınalma modeli, tüketici davranışlarını etkileyen faktörler, Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi, tanımlayıcı kararalma modeli, satın alma karar süreci, tüketici memnuniyeti ve sadakati, Kardinal ve Ordinal fayda yaklaşımlarına göre rasyonel tüketici seçimi
4Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmalarının tanımı, mahiyeti ve onlar arasındaki ilişki, pazarlama bilgi ihtiyaçlarını değerlendirme, pazarlama bilgisini geliştirme, pazarlama araştırma süreci, pazarlama araştırmalarının planlanması ve uygulamalar, pazarlama araştırmalarında veri toplama yöntemleri
5Endüstriyel pazarların mahiyeti, önemi ve başlıca çeşitleri, endüstriyel pazarların yapısı ve özellikleri, endüstriyel alıcı davranışları, uluslararası pazarlar
6Pazar bölümlendirmenin gerekliliği ve düzeyleri, pazar bölümlendirme kriterleri ve şekilleri, hedef pazar seçimi ve konumlandırma stratejisi, satış tahminleri
7Pazarlama karar değişkeni olarak ürün ve ürünle ilgili kavramlar, ürünlerin sınıflandırılması ve bazı pazarlama özellikleri, ürün karmasında değişikliğe yol açan başlıca aktörler, yeni ürün geliştirme ve ürün hayat evresi stratejileri
8Marka, ambalaj, etiket, servis ve kalite stratejileri, ürün farklılaştırma stratejisi, Ürün politikası, pazarlama karar değişkeni olarak fiyat ve fiyatla ilgili kavramlar, fiyatlandırma hedefleri, fiyatlandırmayı etkileyen faktörler, genel fiyatlandırma yaklaşımı, fiyat düzenleme stratejisi
9Ürün karması fiyatlandırma stratejisi, yeni ürün fiyatlandırma stratejisi, fiyat değişiklikleri, kamu politikası ve fiyatlandırma, pazarlama iletişiminin artan önemi ve etkileri, bütünleştirilmiş pazarlama iletişimi and tutundurma karması tutundurma karmasının temel özellikleri ve etkili iletişimi geliştirme basamakları
10Toplam promosyon bütçesi oluşturma, tutundurma karması stratejileri ve seçimini etkileyen faktörler, reklam, satış promosyonları ve halkla ilişkiler
11Dağıtım kanalları, pazarlama kanallarının mahiyeti ve önemi, pazarlama kanallarının türleri ve alternatifleri, pazarlama kanallarının seçimi, başlıca pazarlama kanalları politikaları, toptancılık, perakendecilik ve fiziksel dağıtım
12Pazarlama yönetim sürecinde planlama, pazarlama bölümünün işletme içeerisindeki yeri ve önemi, pazarlama bölümünün organizasyonu, uygulama sürecinde pazarlama çabalarının yönetimi, pazarlama çabalarının denetimi ve performans değerlendirmesi
13Bütünsel pazarlama taktik ve stratejileri bakımından işlenmeyen bitkisel ve hayvansal ürünlerin pazarlanmasıyla ilgili örnek uygulamalar
14Bütünsel pazarlama taktik ve stratejileri bakımından işlenmeyen bitkisel ve hayvansal ürünlerin pazarlanmasıyla ilgili örnek uygulamalar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)2
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15         
ÖÇ2 5        
ÖÇ3  5       
ÖÇ4   5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr