Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAE-23-105 | EKONOMETRİK ANALİZLERE GİRİŞ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin başlıca amaçları öğrencilere 1) istatistiksel yöntemler kullanarak ekonomik ilişkileri modellemek, sınamak ve öngörüde bulunmayı öğretmek ve 2) bilgisayar uygulamalarıyla verilerin toplanması, analizi ve incelenmesi konularında deneyim kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ekonometrik analizlerde kullanılan veri çeşitleri hakkında bilgi sahibi olmak | 2 | Ekonomi ve ilişkili alanlarda ekonometrik yöntemlerin model geliştirmede ve nedensel ilişkilerinin tahmininde nasıl kullanıldığını anlamak | 3 | Ekonometrik modelleri sınamayı ve yorumlama becerisini elde etmek | 4 | Ekonometrik yazılım programlarıyla basit uygulamalar yapabilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Doğrusal regresyon modeli, basit ve çoklu regresyon tekniklerinin uygulamaları, veri sorunları, model tanımlama hataları, parametre belirleme sorunu, doğrusal olmayan regresyon, eşanlı denklem sistemleri, sınırlı bağımlı değiskenli modeller, zaman serisi modelleri, durağan olmayan seriler ve otokorelasyon, panel verilerinin kullanımı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş ve Bazı İstatistiksel Kavramların Gözden Geçirilmesi | | | 2 | Regresyon Çözümlemesi – Nedensellik, Korelasyon ve Veri Çeşitleri | | | 3 | İki Değişkenli Regresyon Analizi: Bazı Temel Bilgiler | | | 4 | İki Değişkenli Regresyon Analizi: Tahmin Sorunu | | | 5 | İki Değişkenli Regresyon Analizi: Tahmin Sorunu | | | 6 | Klasik Normal Doğrusal Regresyon Modeli | | | 7 | İki Değişkenli Regresyon Analizi: Aralık Tahmini ve Hipotez Sınaması | | | 8 | İki Değişkenli Regresyon Analizi: Aralık Tahmini ve Hipotez Sınaması | | | 9 | ARA SINAV | | | 10 | Eviews programına giriş | | | 11 | İki Değişkenli Regresyon Modelinin Uzantıları: Ölçü Birimi, Fonksiyonel Kalıplar | | | 12 | Çoklu Regresyon Analizi: Tahmin Sorunu | | | 13 | Çoklu Regresyon Analizi: Çıkarsama Sorunu | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|