Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYear of StudyYarıyılAKTS
TAE-23-145UYGULAMALI TARIMSAL PAZARLAMA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİSeçmeli126
Level of Course Unit
Second Cycle
Objectives of the Course
Öğrencilerin toplumsal pazarlama yaklaşımını dikkate alarak güncel pazarlama araştırmalarını yürütebilme ve elde edilen bu sonuçları değerlendirebilmelerine yardımcı olmaktır.
Name of Lecturer(s)
Learning Outcomes
1Dersin gereksinimleri tamamlandığı zaman; Öğrenciler, Pazarlama araştırma sürecini planlayabilecek ve araştırma modelini belirleyebilecektir.
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Recommended Optional Programme Components
Course Contents
Pazarlama araştırma sürecinin yürütülmesi, elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve pazarlama analizlerine hazır hale getirilmesi, verilere dayalı olarak piyasa segmentlerinin karşılaştırılması ve uygun segmentlerin belirlenmesi, belirlenen segmentin çeşitli bakış açılarından karşılaştırılması ve analizini kapsamaktadır.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Pazarlama araştırmalarına giriş
2Pazarlama çevrelerinin analizi
3Pazarlama planlaması ve pazarlama yönetim süreci
4Pazarlama araştırmaları (MR) ve pazarlama bilgi sistemi (MIS)
5Pazarlama araştırma süreci ve araştırma modelinin belirlenmesi
6Veri toplama yöntemleri ve ölçeklerin belirlenmesi
7Ölçekleme yöntemleri ve ölçek tiplerinin belirlenmesi
8Örneklemenin yapılması ve verilerin toplanması
9Verilerin SPSS ile düzeltilmesi ve analizlere hazır hale getirilmesi
10Verilerin çözümlenmesi ve sunumu
11Hedef tüketici piyasaların segmentasyonunu dikkate alan kriterlerine göre non-parametrik analizler ve uygulama
12Hedef tüketici piyasaların segmentasyonunu dikkate alan kriterlerine göre non-parametrik analizler ve uygulama
13Hedef tüketici piyasaların segmentasyonunu dikkate alan kriterlerine göre parametrik analizler ve uygulama
14Hedef tüketici piyasaların segmentasyonunu dikkate alan kriterlerine göre parametrik analizler ve uygulama
Recommended or Required Reading
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
TOTAL WORKLOAD (hours)2
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
LO15         
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr