Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAE-23-145UYGULAMALI TARIMSAL PAZARLAMA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin toplumsal pazarlama yaklaşımını dikkate alarak güncel pazarlama araştırmalarını yürütebilme ve elde edilen bu sonuçları değerlendirebilmelerine yardımcı olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dersin gereksinimleri tamamlandığı zaman; Öğrenciler, Pazarlama araştırma sürecini planlayabilecek ve araştırma modelini belirleyebilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Pazarlama araştırma sürecinin yürütülmesi, elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve pazarlama analizlerine hazır hale getirilmesi, verilere dayalı olarak piyasa segmentlerinin karşılaştırılması ve uygun segmentlerin belirlenmesi, belirlenen segmentin çeşitli bakış açılarından karşılaştırılması ve analizini kapsamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlama araştırmalarına giriş
2Pazarlama çevrelerinin analizi
3Pazarlama planlaması ve pazarlama yönetim süreci
4Pazarlama araştırmaları (MR) ve pazarlama bilgi sistemi (MIS)
5Pazarlama araştırma süreci ve araştırma modelinin belirlenmesi
6Veri toplama yöntemleri ve ölçeklerin belirlenmesi
7Ölçekleme yöntemleri ve ölçek tiplerinin belirlenmesi
8Örneklemenin yapılması ve verilerin toplanması
9Verilerin SPSS ile düzeltilmesi ve analizlere hazır hale getirilmesi
10Verilerin çözümlenmesi ve sunumu
11Hedef tüketici piyasaların segmentasyonunu dikkate alan kriterlerine göre non-parametrik analizler ve uygulama
12Hedef tüketici piyasaların segmentasyonunu dikkate alan kriterlerine göre non-parametrik analizler ve uygulama
13Hedef tüketici piyasaların segmentasyonunu dikkate alan kriterlerine göre parametrik analizler ve uygulama
14Hedef tüketici piyasaların segmentasyonunu dikkate alan kriterlerine göre parametrik analizler ve uygulama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)2
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr