Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAE-23-122 | REFAH EKONOMİSİ VE POLİTİK ANALİZLER | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kökenlerini farklı tarihsel miraslardan alan refah devletleri, gelişimsel çizgiler açısından farklılık
göstermişlerdir. içinden geçtikleri tarihsel süreç, farklı refah rejimlerinin oluşmasına kaynaklık
etmiştir.Toplumun temel refahının artmasında temel rol üstlenen devletin, ekonomik etkinlikler konusunda ele alınmaktadır. Politika analizi nedir? Temel özellikleri, dayanak noktası, etki alanları nelerdir? Tarım politikası konusunda politika üretenlere hangi temel alanlarda yardımcı olur? konularının tartışılması amaçlanmıştır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Politika değişimleri ile çiftlik düzeyinde karlar ve rekabet
| 2 | Kamu yatırımları ile etkinlik
| 3 | Refah düzeyi, etkinlik ve tarımsal araştırmalar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Politika değişimleri ile çiftlik düzeyinde karlar ve rekabet
| | | 2 | Kamu yatırımları ile etkinlik
| | | 3 | Refah düzeyi, etkinlik ve tarımsal araştırmalar
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|