Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAE-23-142 | TARIMSAL YAYIM SİSTEMLERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin Çiftçi Eğitimi konusunda; teorik esasları öğrenmelerini, profesyonel düzeyde Yayım Projeleri hazırlayacak bilgi ve beceri kazanmalarını ve proje uygulamada gerekli yetkinlikleri geliştirmelerini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tarımsal Yayım faaliyetlerinin özünü ve misyonunu kavrar ve diğer konularla bağlantısını kurabilir, | 2 | Tarımsal Yayım tekniklerinin neler olduğunu bilir ve bu tekniklerin hangi amaçlar için uygun olduğunu belirlemek üzere gerekli analizleri yapar ve bu teknikleri uygulayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 |
Tarımsal Yayımın Tanımı, Özellikleri ve Önemi
| | | 2 | Tarımsal Yayımda Amaçlar; Genel Amaçlar, Proje Amaçları, Eylem Amaçları | | | 3 | Tarımsal Yayım ve Kırsal Kalkınmada Strateji Tarımsal Yayım Sistemleri, Yaklaşımları ve Metotları | | | 4 | Eğitim tanımı, Programları, Amaçları
| | | 5 | Öğretim Araç Ve Yöntemleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | | | 6 | İnsanın Tabiatı; Kişisel Farklılıklar ve Yeniliklerin Benimsenmesi İhtiyaç Kavramı | | | 7 | Bireysel ve grup Yayım Araç ve Yöntemleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Müzakere Toplantıları; Forum; Sempozyum, Panel | | | 10 | Kitle Yayım Araç ve Yöntemleri
Tarımsal Yayımda Proje Süreci | | | 11 | İletişim | | | 12 | Beden Dili | | | 13 | Motivasyon | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|