Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AÜTEB-102 | TARIM EKONOMİSİ BİLİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
bu derste amaç; etik kurallara bağlı kalarak bilimsel araştırmanın başından sonuna kadar nasıl tasarlanacağının ve yazılacağının, araştırmanın yazımında uyulacak kuralların, alıntı, kaynakça ve dipnot gösterme tekniklerinin ve araştırma sonuçlarının nasıl sunulacağının öğrenilmesidir. Bu dersi alan öğrenciler araştırma basamaklarını, veri toplamayı ve bu verilerin yorumunu, araştırma sonuçlarının metin haline getirilmesi, araştırma ve yayın etiği gibi konular hakkında bilgi edinebileceklerdir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1) Araştırmalarda temel ahlaki kuralların kavranması
| 2 | 2) Bilimsel araştırma yapma gerekliliklerinin kavranması,
| 3 | 3) Uygun araştırma konularının belirlenmesi ve seçilmesi
| 4 | 4) Araştırma tasarımının hazırlanması, pre-test ve pilot çalışmanın nasıl yapılması hakkında bilgi edinilmesi
| 5 | 5) Veri toplama yöntemlerinin öğrenilmesi
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bilimsel bir çalışmanın hazırlanmasında ve sunumunda bilinmesi gereken ilk konu araştırmanın temel ahlaki kurallardır. Bilimsel araştırma sonuçlarının başkalarıyla paylaşılabilmesi, yorumlanabilmesi ve bu sonuçlardan yararlanabilmesi için yayınlanması gerekir. Bilimsel araştırma sonuçlarının yayına dönüşmesi noktasında da “yayın etiği” devreye girmektedir. Dolayısıyla bir araştırmaya başlamadan önce araştırma yapacak kişinin öncelikle bu temel ahlaki kuralları bilmesi gerekmektedir. Bu noktada ön plana çıkan konu araştırmalarda sıklıkla rastlanılan “intihal” meselesidir. Birçok araştırmacı bu konuyu bilmediği ya da eksik bildiği için araştırmalarında, makalelerinde, raporlarında ya da yayınlarında bu sorunla karşı karşıya kalabilmektedir. Öğrencilerin çoğunluğunda bir araştırmanın nasıl tasarlanacağı, kendisine araştırma yapacağı bir konu verildiğinde hangi metotla ve hangi sırayı kullanarak araştırma yapabileceği konusunda eksiklikler görülmektedir. Ayrıca, öğrenciler mezuniyetten sonra ister kamu isterse de özel sektörde iş hayatında da benzer sorunlarla karşılaşabilirler. Bu konuda görülen eksikliklerin tamamlanmasında lisans seviyesinde böyle bir dersin alınmasının yararlı olabileceği düşünülmektedir. Yurt içinde lisans ve lisansüstü programlarda “Araştırma Teknikleri”, “Araştırma Yöntem ve Teknikleri”, “Bilimsel Araştırma Teknikleri ile Araştırma ve Yayın Etiği”, “Bilimsel Araştırma Teknikleri”, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, “Bilimsel Yazma ve Araştırma Teknikleri” ve bunlara benzer dersler yer almaktadır. Ancak, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi’nin ders kataloğunda teklif edilen bu derse ilişkin benzer bir ders bulunmamaktadır. Bu nedenle açılması teklif edilen bu dersin söz konusu bu boşluğu doldurabileceği düşünülmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Araştırmalarda Temel Ahlaki Kurallar | | | 2 | Araştırmada Temel Kavramlar | | | 3 | Araştırma Tasarımı | | | 4 | Nitel Araştırmaya Giriş | | | 5 | Nitel Araştırma Yöntemleri | | | 6 | Araştırma Sonuçlarının Metin Haline Getirilmesi | | | 7 | Araştırma Konusu, Olanakları, Araştırma Aşamaları ve Planlama | | | 8 | Araştırmada Ölçülmek İstenilen Tüm Değişkenlerin Belirlenmesi ve İncelenmesi | | | 9 | Soru Formunun Hazırlanması ve Veri Toplama Yönteminin Belirlenmesi | | | 10 | Örnekleme Teorisi | | | 11 | | | | 12 | Veri Analizi | | | 13 | Tahminlerin Üretilmesi ve Raporlama | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 2 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|