Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB-23-149 | MERA ISLAHININ TEKNİK ESASLARI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
1. Çayır ve mera ıslahı ile diğer ıslah kavramları arasındaki farkın algılanmasını sağlamak,
2. Çayır ve mera ıslahında, canlı ve cansız faktörlerin dinamik ilişkileri hakkında bilgi edinmelerini sağlamak,
3. Islah yöntemlerinin uygulamadaki üstünlükleri hakkında bilgi edinmelerini sağlamak,
4. Çayır ve meraların su düzeni ile toprak ve su korumasındaki önemi hakkında bilgi edindirmek,
5. Doğal bir çayır veya meraya uygulanabilecek bakım yöntemleri ile hayvan yönetimini kolaylaştıran tesis ve yapılar konusunda bilgi edindirmek,
6. Doğal çayır ve meraların besleme, biyolojik çeşitlilik ve çevresel açıdan önemi hakkında bilgi edindirmek,
7. Vejetasyon (bitki örtüsü) ıslah tekniklerinin ve yüksek kaliteli yem üretimi için mera-hayvan ilişkisinin ve toprak muhafazanın öğretilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Mustafa SÜRMEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak kazandığı bilgi ve becerilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 2 | Çayır ve meraların ıslah yöntemlerini seçebilme becerisi | 3 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönlendirebilir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çayır-mera ıslahının teknik esasları ve Türkiye açısından yorumları, çayır-mera ıslahında kültürel ve teknik önlemler, Islah yöntemlerinin birbirleri ile ilişkileri, uygulanacak ıslah yönteminin ekelojik, topoğrafik ve diğer faktörlerle uyumluluğu, çayır mera ıslahında hayvan sevk ve idaresinin önemi, çayır ve meraların su ve toprak muhafazasındaki rölü ve önemi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanım ve Planlama | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 2 | Doğal Tohumlama, Suni Tohumlama, Yalın veya Karışım Şeklinde Yetiştiricilik | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 3 | Tohum yatağı, Ekim, Tohumlanan Çayır ve Meraların Yönetimi | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 4 | Çayır ve merlarda yabancı Bitkiler | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 5 | Çayır ve meralarda yabancı bitkilerle mücadele | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 6 | Yakmanın çayır ve mera ıslahındaki yeri | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 7 | Çayır ve meraların gübrelenmesi | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Bitki besin elementleri, organik ve inorganik gübreler | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 10 | Çayır ve meralarda su düzeni, sulama, taban suyu, drenaj. | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 11 | Erozyon süreci, toprak ve su koruma yöntemleri. | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 12 | Hayvanların yönetimini kolaylaştıran tesis ve yapılar. | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 13 | Çayır ve meraların bakımı
| Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 14 | Genel değerlendirme ve tekrar
| Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı:
1. Altın, M., Gökkuş. A., Koç, A.,2005. Çayır Mera Islahı. Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı. Ankara
Önerilen Kaynaklar:
1. Bakır, Ö., 1985. Çayır Mera Islahı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları: 947. Ankara.
2. Avcıoğu, R. 1996, Çayır Mera Topluluklarının Özellikleri ve incelenmesi. E.Ü.Z.F. Yayn No:466. Bornova / İzmir.
3. Gençkan, M.S.,1985, Çayır Mera Kültürü Amenajmanı ve Islahı.E.Ü.Z.F. Basımevi Bonova / İzmir.
4. Bakır, Ü., 1969, Suni Meraların Otlatılması Üzerine Ün Araştırmalar. A.Ü.Z.F. Yayın No: 19(1):254-259. Ankara
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Alan Çalışması | 4 | 1 | 4 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ev Ödevi | 5 | 1 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|