Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAE-23-102AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYEDE TARIMSAL KOOPERATİFÇİLİKSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin Avrupa Birliği ülkelerinin ve Türkiye’nin tarımsal kooperatifçilik modelleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Bakiye KILIÇ TOPUZ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler tarımsal örgütlenmenin önemini öğrenir.
2Avrupa Birliği ülkelerindeki tarımsal kooperatifçilik yapısını öğrenir.
3Türkiye’deki tarımsal örgütlenme modellerini öğrenir.
4Avrupa Birliği ve Türkiye’de kooperatifçilik mevzuatını öğrenir.
5Kooperatif işletmeciliği hakkında bilgi sahibi olur.
6Kooperatifçilik ilkelerini öğrenir.
7Avrupa Birliği ve Türkiye’deki tarımsal kooperatifçilik modellerini karşılaştırır.
8Kooperatiflerin sorunlarını analiz eder, çözüm önerileri getirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders, Avrupa Birliği ülkelerinde ve Türkiye'deki tarımsal örgütlenmeyi içerir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Örgütlenmenin tanımı ve çiftçi örgütlenmesinde yararlanılan modeller
2Kooperatifçiliğin tarihçesi
3Kooperatifçilik ilkeleri
4Kooperatiflerde yönetim ve ilgili mevzuatlar
5Kooperatiflerde üst örgütlenme ve önemi
6Türkiye’nin tarım sektörü yapısı
7Avrupa Birliği’nin tarım sektörü yapısı
8Ara sınav
9Avrupa Birliği ve Türkiye’nin tarım sektörü yapısı karşılaştırması
10Türkiye’de tarımda üretici örgütlenmesi modelleri
11Avrupa Birliği ülkelerinde tarımda üretici örgütlenmesi modelleri
12Türkiye’de çiftçi örgütlenmesi uygulamaları
13Avrupa Birliği ülkelerinde çiftçi örgütlenmesi uygulamaları
14Avrupa Birliği ve Türkiye tarımsal kooperatifçiliğinin karşılaştırılması ve Türkiye’nin uyumu
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mülayim, Z. G. (2010). Kooperatifçilik. Yetkin Yayınları, Yayın Kodu: ISBN 978-975-464-035-9, Ankara. Langmaier, T. (2010). Common Agricultural Policy and EU Agriculture: The Effects of the Reforms since 1992. VDM Verlag Dr. Müller
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma1412168
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)175
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15         
ÖÇ2 4        
ÖÇ3  5       
ÖÇ4   4      
ÖÇ5    5     
ÖÇ6     5    
ÖÇ7      5   
ÖÇ8       5  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr