Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAE-23-107ZAMAN SERİSİ ANALİZİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Zaman Serilerinin temel özelliklerinin kavranması ve zaman serisi verilerinin tahmininde kullanılan temel yöntemlerin uygulamalı olarak kullanılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Bakiye KILIÇ TOPUZ
Öğrenme Çıktıları
1Zaman serisi kavramlarını bilir ve açıklar
2Zaman serisi analizlerini yapabilme
3Zaman serisine uygun modeli seçebilir
4Zaman serisi analizi sonuçlarını yorumlayabilir
5Geleceğe yönelik tahmin yapabilir
6Uygun paket programları kullanabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders, zaman serisi analizlerinin uygulamalı olarak yapılmasını içerir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş, kaynakların tanıtılması
2Zaman Serilerinde Temel Kavramlar
3Zaman Serilerinde Gecikmeli Değişken Kavramı, Fark Alma İşlemi, SPSS ve MINITAB Uygulaması
4Durağanlık, durağan ve durağan dışı zaman serisi
5Durağanlık testleri (ACF, PACF, Corelogram, Dickey Fuller test, Portmantenou test vb)
6Trend analizi ve hareketli ortalama MINITAB ve SPSS uygulamaları
7Klasik ayrıştırma ve tahmin
8Ara sınav
9Box-Jenkins modelleri (AR, ARMA, ARIMA)
10Otoregresif zaman serisi modelleri (AR(p) modeli) Hareketli ortalamalar zaman serisi modelleri (MA(q) modeli)
11Otoregresif ve hareketli ortalamalar modelleri (ARMA(p,q) modeli)
12Varyansı durağan olmayan serilerde kullanılacak modeller (ARCH, GARCH)
13Random Walk, Smooting Method, Holt’s Smooting Method
14Örnek veri setleri ile yapılan zaman serisi analizleri sonuçlarının tartışılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sevüktekin, M. ve Nargeleçekenler, M., 2010. Ekonometrik Zaman Serileri Analizi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. Patterson, K. 2000. An Introduction to Applied Econometrics. Macmillan Press. Ltd., USA. Bowerman, B. and O'Connell, B. 1993. Forecasting and Time Series an Applied Approach. 3 rd Edition, Wadsworth Inc., USA.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma1412168
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma224
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)176
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15         
ÖÇ2 4        
ÖÇ3  5       
ÖÇ4   5      
ÖÇ5    5     
ÖÇ6     4    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr