Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAE-23-123TARIM EKONOMİSİ ARAŞTIRMA VE ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Tarım Ekonomisi alanında araştırma ve örnekleme yöntemlerini öğrenmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Bakiye KILIÇ TOPUZ
Öğrenme Çıktıları
1Bilimsel araştırma hazırlayabilme
2Örnekleme yapabilme
3Paket programlarda basit istatistiksel analizleri yapabilme
4Paket programlarda ileri istatistiksel veri analizleri yapabilme
5Tarım ekonomisi araştırmalarında uygun istatistik tekniğini seçebilme
6Çok değişkenli istatistiksel analizleri yapabilme
7Analiz sonuçlarını yorumlayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Ders, tarım ekonomisi alanında yapılacak araştırma ve örnekleme yöntemlerini öğretmeyi içerir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilimsel araştırmanın planlanması
2Veri seçimi, toplama ve analiz yöntemleri
3Anket formlarının hazırlanması
4Örnekleme kavramı ve çeşitleri
5Örnekleme yöntemleri ve araştırmaya uygun örnekleme yönteminin belirlenmesi
6Tarım işletmelerinde örneklem sayısının belirlenmesine yönelik uygulama
7Tanımlayıcı istatistik tablolarının oluşturulması
8Ara sınav
9Tarım Ekonomisi Alanında basit istatistiksel analizlerin yapılması
10Tarım ekonomisi araştırmalarında Güvenilirlik Analizi
11Tarım ekonomisi araştırmalarında Basit ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi uygulaması
12Tarım ekonomisi araştırmalarında Faktör ve Kümeleme Analizi uygulaması
13Sonuçların yorumlanması
14Bilimsel araştırmanın yazılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Erkan, O. 1996. Tarım Ekonomisinde Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri. GOÜ. Ziraat Fakültesi Yayınları No:12, Ders Notları Serisi No:6, Tokat Kalaycı, Ş., 2010. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayın Dağıtım, 5. Baskı, Ankara. Büyüköztürk, Ş., 2011. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi, Ankara. Gujarati, D.N., 1999. Temel Ekonometri. Literatür Yayıncılık, İstanbul. Özdamar, K., 2002. Paket Programlar İle İst. Veri Analizi, Kaan Kitapevi, Eskişehir. Field, A., 2005. Discovering Statistics Using SPSS for Windows : Advanced Techniques for Beginners (Introducing Statistical Methods series). Yamane, T., 1967. Elemantary Sampling Theory. Prentice Hall Inc., Englewoods, New Jersey.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma1412168
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15         
ÖÇ2 5        
ÖÇ3  4       
ÖÇ4   4      
ÖÇ5    4     
ÖÇ6     4    
ÖÇ7      5   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr