Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAE-23-115KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere kırsal kalkınma ile ilgili kavramları öğretmek, kırsal kalkınma yaklaşımlarını dünya ülkelerinde örnekler ile anlatmak, Türkiye'de kırsal kalkınma ile ilgili tarihsel gelişim ve uygulanan projeleri ortaya koymak, Türkiye'nin AB kırsal kalkınma politikasına uyum durumumu anlatmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Tarımsal, kırsal ve sürdürülebilir kırsal kalkınma kavramları arasındaki farkları ve etkilerini değerlendirir. Kırsal kalkınma politikalarını karşılaştırır. AB uyum sürecinde kırsal kalkınma politikalarını tartışır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Büyüme gelişme kavramları, tarımsal, kırsal ve sürdürülebilir kalkınma kavramları, dünya ve Türkiye'de uygulanan kırsal kalkınma projeleri, Türkiye'de kırsal kalkınmaya yönelik politikaların tarihsel gelişimi , Türkiye'nin AB kırsal kalkınma politikasına uyumu
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Büyüme ve Kalkınma Kavramları
2Tarımsal, Kırsal ve Sürdürülebilir Kalkınma
3Kırsal Kalkınma Yaklaşımları
4Çeşitli Ülkelerdeki Kırsal Kalkınma Uygulamalarından Örnekler“Kırsal Alan” Kavramı ve Türkiye’de Kırsal Alanın Mevcut Durumu
5“Göç” Kavramı, Sınıflandırılması ve Türkiye’de Göç Hareketleri
6Cumhuriyetin İlk Yıllarında (1920-1959) ve Planlı Dönemde (1960-2008) Tarımsal ve Kırsal Kalkınma Politikaları
7Yoksulluk Kavramı, Dünya ve Türkiye’deki Yoksulluğun Durumu Türkiye’de Yoksullukla Mücadele Konusunda Yapılan Çalışmalar
8Mikrokredi Kavramı, Dünya ve Türkiye’de Mikrokredi UygulamalarıTürkiye’de Kırsal Kadının Mevcut Durumu
9Türkiye’de Kırsal Gençlik ve Çocukların Mevcut Durumu Türkiye’de Geçici ve Mevsimlik Tarım İşçilerinin Mevcut Durumu
10Ara sınav
11Türkiye’de Tarımsal Örgütlenmenin Mevcut Durumu, Sorun ve Öneriler
12Türkiye’de Kırsal Kesimde Eğitim Kalkınmışlığın Ölçümünde Kullanılan Kriterler, İndeksler ve Ölçütler
13AB Kırsal Kalkınma PolitikalarıTürkiye’nin AB Kırsal Kalkınma Politikalarına Uyumu
14Türkiye’de Uygulanan Kırsal ve Bölgesel Kalkınma Projeleri Türkiye’nin Kırsal Kalkınma Politikalarının Genel Değerlendirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)2
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr