Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAE-23-115 | KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere kırsal kalkınma ile ilgili kavramları öğretmek, kırsal kalkınma yaklaşımlarını dünya ülkelerinde örnekler ile anlatmak, Türkiye'de kırsal kalkınma ile ilgili tarihsel gelişim ve uygulanan projeleri ortaya koymak, Türkiye'nin AB kırsal kalkınma politikasına uyum durumumu anlatmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tarımsal, kırsal ve sürdürülebilir kırsal kalkınma kavramları arasındaki farkları ve etkilerini değerlendirir.
Kırsal kalkınma politikalarını karşılaştırır.
AB uyum sürecinde kırsal kalkınma politikalarını tartışır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Büyüme gelişme kavramları, tarımsal, kırsal ve sürdürülebilir kalkınma kavramları, dünya ve Türkiye'de uygulanan kırsal kalkınma projeleri, Türkiye'de kırsal kalkınmaya yönelik politikaların tarihsel gelişimi , Türkiye'nin AB kırsal kalkınma politikasına uyumu |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Büyüme ve Kalkınma Kavramları | | | 2 | Tarımsal, Kırsal ve Sürdürülebilir Kalkınma | | | 3 | Kırsal Kalkınma Yaklaşımları | | | 4 | Çeşitli Ülkelerdeki Kırsal Kalkınma Uygulamalarından Örnekler“Kırsal Alan” Kavramı ve Türkiye’de Kırsal Alanın Mevcut Durumu | | | 5 | “Göç” Kavramı, Sınıflandırılması ve Türkiye’de Göç Hareketleri | | | 6 | Cumhuriyetin İlk Yıllarında (1920-1959) ve Planlı Dönemde (1960-2008) Tarımsal ve Kırsal Kalkınma Politikaları | | | 7 | Yoksulluk Kavramı, Dünya ve Türkiye’deki Yoksulluğun Durumu Türkiye’de Yoksullukla Mücadele Konusunda Yapılan Çalışmalar | | | 8 | Mikrokredi Kavramı, Dünya ve Türkiye’de Mikrokredi UygulamalarıTürkiye’de Kırsal Kadının Mevcut Durumu | | | 9 | Türkiye’de Kırsal Gençlik ve Çocukların Mevcut Durumu Türkiye’de Geçici ve Mevsimlik Tarım İşçilerinin Mevcut Durumu | | | 10 | Ara sınav | | | 11 | Türkiye’de Tarımsal Örgütlenmenin Mevcut Durumu, Sorun ve Öneriler | | | 12 | Türkiye’de Kırsal Kesimde Eğitim Kalkınmışlığın Ölçümünde Kullanılan Kriterler, İndeksler ve Ölçütler | | | 13 | AB Kırsal Kalkınma PolitikalarıTürkiye’nin AB Kırsal Kalkınma Politikalarına Uyumu | | | 14 | Türkiye’de Uygulanan Kırsal ve Bölgesel Kalkınma Projeleri Türkiye’nin Kırsal Kalkınma Politikalarının Genel Değerlendirilmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|