Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAE-23-147 | VERİ TOPLAMA VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Tarım ekonomisi bölüm öğrencilerine bilimsel araştırma süreçlerinden verilerin toplanması ve analiz edilmesini uygulamalı olarak öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tarım ekonomisi alanında yapılacak bilimsel bir araştırmanın yöntemlerini öğrenir. | 2 | Bilimsel araştırma süreçlerini öğrenir. | 3 | Araştırmada literatür taraması yapabilme becerisi kazanır. | 4 | Araştırmada veri toplama yöntemlerini öğrenir. | 5 | Anket formu hazırlamayı öğrenir. | 6 | Toplanan verilerin SPSS programını kullanarak veri tabanına aktarılmasını öğrenir. | 7 | Toplanan verileri uygun yöntemlerle analiz edebilir. | 8 | Analiz sonuçlarını yorumlayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Öğrencilere alan araştırması öncesi veri toplama yöntemlerini öğretmek
Öğrencilere anket formu hazırlamayı öğretmek
Öğrencilere toplanan verilerin girişi ve analiz yöntemlerini SPSS Programını kullanarak öğretmek
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derse giriş, kaynakların tanıtılması, bilimin ve bilimsel araştırmanın tanıtılması | | | 2 | Bilimsel araştırma süreci: Araştırma konusunun/sorununun saptanması, varsayımların ve hipotezlerin geliştirilmesi, verilerin toplanması ve bulguların yorumu | | | 3 | Araştırma tasarımı ve metodolojisi | | | 4 | Veri kaynakları ve veriye erişimin sağlanması | | | 5 | Literatür taraması | | | 6 | Örnekleme Yöntemleri | | | 7 | Veri toplama yöntem ve teknikleri | | | 8 | ARASINAV | | | 9 | Anket formu hazırlama teknikleri | | | 10 | SPSS programında veri tabanı oluşturma | | | 11 | SPSS programına veri girişi | | | 12 | Verilerin Analizi: Basit İstatistiksel Analiz Yöntemleri (Frekans dağılımları, tanımlayıcı istatistikler, t testi, korelasyon) | | | 13 | Tek örneklem ki-kare testi, iki değişken için ki-kare testi,
Varyans analizi (Anova, Two-way Anova, Manova)
Mann Whitney-u testi, Kruskal Wallis testi
| | | 14 | Analiz sonuçlarının yorumlanması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | 5 | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | 5 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|