Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAE-23-147VERİ TOPLAMA VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Tarım ekonomisi bölüm öğrencilerine bilimsel araştırma süreçlerinden verilerin toplanması ve analiz edilmesini uygulamalı olarak öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Bakiye KILIÇ TOPUZ
Öğrenme Çıktıları
1Tarım ekonomisi alanında yapılacak bilimsel bir araştırmanın yöntemlerini öğrenir.
2Bilimsel araştırma süreçlerini öğrenir.
3Araştırmada literatür taraması yapabilme becerisi kazanır.
4Araştırmada veri toplama yöntemlerini öğrenir.
5Anket formu hazırlamayı öğrenir.
6Toplanan verilerin SPSS programını kullanarak veri tabanına aktarılmasını öğrenir.
7Toplanan verileri uygun yöntemlerle analiz edebilir.
8Analiz sonuçlarını yorumlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Öğrencilere alan araştırması öncesi veri toplama yöntemlerini öğretmek Öğrencilere anket formu hazırlamayı öğretmek Öğrencilere toplanan verilerin girişi ve analiz yöntemlerini SPSS Programını kullanarak öğretmek
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş, kaynakların tanıtılması, bilimin ve bilimsel araştırmanın tanıtılması
2Bilimsel araştırma süreci: Araştırma konusunun/sorununun saptanması, varsayımların ve hipotezlerin geliştirilmesi, verilerin toplanması ve bulguların yorumu
3Araştırma tasarımı ve metodolojisi
4Veri kaynakları ve veriye erişimin sağlanması
5Literatür taraması
6Örnekleme Yöntemleri
7Veri toplama yöntem ve teknikleri
8ARASINAV
9Anket formu hazırlama teknikleri
10SPSS programında veri tabanı oluşturma
11SPSS programına veri girişi
12Verilerin Analizi: Basit İstatistiksel Analiz Yöntemleri (Frekans dağılımları, tanımlayıcı istatistikler, t testi, korelasyon)
13Tek örneklem ki-kare testi, iki değişken için ki-kare testi, Varyans analizi (Anova, Two-way Anova, Manova) Mann Whitney-u testi, Kruskal Wallis testi
14Analiz sonuçlarının yorumlanması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Miran, B. 2003. Temel İstatistik. ISBN: 975-93088-0-0, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir. Büyüköztürk, Ş., 2011. İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum, Pegem Akademi, Ankara. Cramer, D. 1998. Fundemental Statistics for Social Research: Step by step calculations and computer techniques using SPSS for wWindows. Routledge, London. Argyrous, G. 1997. Statistics for Social Research. MacMillan, London.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav2100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı2100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma1412168
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15         
ÖÇ2 5        
ÖÇ3  5       
ÖÇ4   5      
ÖÇ5    5     
ÖÇ6     5    
ÖÇ7      5   
ÖÇ8       5  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr