Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAE-23-116KIRSAL SOSYOLOJİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin katılımcı ve uygulamalı bir biçimde yürütülmesi yoluyla dersi alanlara kırsal sosyoloji, kırsal kalkınma, kırsal-tarımsal yayım, tarım politikası ve tarım ekonomisinin bazı uygulama alanlarında araştırma yöntemleri hakkında bilgi vermek ve dönem sonunda öğrencilerin araştırma yöntemleri konusunda yeterli bilgi ve beceri ile donanmalarına katkıda bulunmaktır. Öğrencilere derslerde anlatılan konulara ilişkin olarak araştırma yaptırtmak, anket uygulatmak ve bunları değerlendirmek, analiz ettirmek, yorumlattırmak dersin temel kazanımları olacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11) Araştırma kavramını öğrenmek, araştırmalarda dikkat edilecek hususlar 2) Bilimsel araştırmaların temel aşamaları 3) Araştırmalarda amaç, önem ve sınırlılıklar nelerdir? Hipotez nedir, nasıl kurulur? 4) Araştırmalarda birincil, ikincil veriler? Akademik ve bilimsel bir araştırmanın gerçekleşme aşamaları 5) Sahadan veri elde etmede kullanılan yöntemler? Nicel ve nitel araştırma yöntemleri 6) Anket yöntemi? Soru çeşitleri? Ankette yer alan soru tipleri? Anket uygulamalarında dikkat edilecek unsurlar? Anket uygulamalarında örneklem belirlemesi 7) Kod planı? Bilgi işlem formu? Verilerin bilgisayara işlenmesi? SPSS programı kullanımı SPSS’de verilerin değerlendirilmesi ve analizi? 8) Mono ve çarpraz tablo oluşturulması Khi-Kare testi, korelasyon analizi, değişken tanımlamaları? Araştırma sonuçlarının yorumlanması ve sunumu
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bilim nedir, bilim insanının tanımı, bilimin nitelikleri, araştırma nedir, araştırma konusunun seçimi, amacı, önemi ve literatür taraması, hipotezin saptanması, araştırma planının yapılması ve buna uygun soru kağıdı, soru cetveli ve görüşme cetvellerinin geliştirilmesi, alanın seçimi, örneklemenin yapılması, deneklerin seçimi, alandan toplanan bilgi ve bulguların sınıflandırılması, değerlendirilmesi, tablo, grafik ve diyagramların yapımı, analizlerin yapılması, SPSS programının kullanımı, rapor yazımı ve sunum teknikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilim ve bilim adamının görevleri Bilimsel yöntemin temel ilkeleri
2Bilimsel araştırmalara ve yöntemlere ilişkin temel kavramlar
3 Bilimsel araştırma nedir? Bilimsel faaliyetin aşamaları
4 Bilimsel araştırma nedir? Bilimsel faaliyetin aşamaları
5Hipotez nedir? Hipotez kurulmasında dikkat edilecek hususlar?
6Araştırmalarda amaç, önemi, sınırlılıklar? Araştırmalarda konu seçimi.
7Araştırmalarda birincil, ikincil veriler?
8Sahadan veri elde etmede kullanılan yöntemler? Nicel ve nitel araştırma yöntemleri
9Anket yöntemi? Soru çeşitleri? Ankette yer alan soru tipleri? Anket uygulamalarında dikkat edilecek unsurlar?
10Anket uygulamalarında örneklem belirlemesi
11Kod planı? Bilgi işlem formu? Verilerin bilgisayara işlenmesi?
12 SPSS programı kullanımı. SPSS’de verilerin değerlendirilmesi ve analizi?
13Mono ve çarpraz tablo oluşturulması. Khi-Kare testi, korelasyon analizi, değişken tanımlamaları?
14Katılımcı değerlendirme yaklaşımları
15araştırma sonuçlarının yorumlanması ve sunumu
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)2
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr