|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAE-23-116 | KIRSAL SOSYOLOJİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Dersin katılımcı ve uygulamalı bir biçimde yürütülmesi yoluyla dersi alanlara kırsal sosyoloji, kırsal kalkınma, kırsal-tarımsal yayım, tarım politikası ve tarım ekonomisinin bazı uygulama alanlarında araştırma yöntemleri hakkında bilgi vermek ve dönem sonunda öğrencilerin araştırma yöntemleri konusunda yeterli bilgi ve beceri ile donanmalarına katkıda bulunmaktır. Öğrencilere derslerde anlatılan konulara ilişkin olarak araştırma yaptırtmak, anket uygulatmak ve bunları değerlendirmek, analiz ettirmek, yorumlattırmak dersin temel kazanımları olacaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1) Araştırma kavramını öğrenmek, araştırmalarda dikkat edilecek hususlar
2) Bilimsel araştırmaların temel aşamaları
3) Araştırmalarda amaç, önem ve sınırlılıklar nelerdir? Hipotez nedir, nasıl kurulur?
4) Araştırmalarda birincil, ikincil veriler? Akademik ve bilimsel bir araştırmanın gerçekleşme aşamaları
5) Sahadan veri elde etmede kullanılan yöntemler? Nicel ve nitel araştırma yöntemleri
6) Anket yöntemi? Soru çeşitleri? Ankette yer alan soru tipleri? Anket uygulamalarında dikkat edilecek unsurlar? Anket uygulamalarında örneklem belirlemesi
7) Kod planı? Bilgi işlem formu? Verilerin bilgisayara işlenmesi? SPSS programı kullanımı SPSS’de verilerin değerlendirilmesi ve analizi?
8) Mono ve çarpraz tablo oluşturulması Khi-Kare testi, korelasyon analizi, değişken tanımlamaları? Araştırma sonuçlarının yorumlanması ve sunumu |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Bilim nedir, bilim insanının tanımı, bilimin nitelikleri, araştırma nedir, araştırma konusunun seçimi, amacı, önemi ve literatür taraması, hipotezin saptanması, araştırma planının yapılması ve buna uygun soru kağıdı, soru cetveli ve görüşme cetvellerinin geliştirilmesi, alanın seçimi, örneklemenin yapılması, deneklerin seçimi, alandan toplanan bilgi ve bulguların sınıflandırılması, değerlendirilmesi, tablo, grafik ve diyagramların yapımı, analizlerin yapılması, SPSS programının kullanımı, rapor yazımı ve sunum teknikleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bilim ve bilim adamının görevleri Bilimsel yöntemin temel ilkeleri | | | 2 | Bilimsel araştırmalara ve yöntemlere ilişkin temel kavramlar | | | 3 | Bilimsel araştırma nedir? Bilimsel faaliyetin aşamaları | | | 4 | Bilimsel araştırma nedir? Bilimsel faaliyetin aşamaları | | | 5 | Hipotez nedir? Hipotez kurulmasında dikkat edilecek hususlar? | | | 6 | Araştırmalarda amaç, önemi, sınırlılıklar? Araştırmalarda konu seçimi. | | | 7 | Araştırmalarda birincil, ikincil veriler? | | | 8 | Sahadan veri elde etmede kullanılan yöntemler? Nicel ve nitel araştırma yöntemleri | | | 9 | Anket yöntemi? Soru çeşitleri? Ankette yer alan soru tipleri? Anket uygulamalarında dikkat edilecek unsurlar? | | | 10 | Anket uygulamalarında örneklem belirlemesi | | | 11 | Kod planı? Bilgi işlem formu? Verilerin bilgisayara işlenmesi? | | | 12 | SPSS programı kullanımı. SPSS’de verilerin değerlendirilmesi ve analizi? | | | 13 | Mono ve çarpraz tablo oluşturulması. Khi-Kare testi, korelasyon analizi, değişken tanımlamaları? | | | 14 | Katılımcı değerlendirme yaklaşımları | | | 15 | araştırma sonuçlarının yorumlanması ve sunumu | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|