Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BAB-23-146SERT KABUKLU MEYVE TÜRLERİNDE KULLANILAN ANAÇLAR VE ÜRETİMİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Sert kabuklu meyve türlerinde kullanılan çöğür ve klon anaçlarının tanıtılması, anaç kullanılmasının avantaj ve dezavantajları, özellikleri, kullanımları, çeşitlerle uyuşmaları ve üretim tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Anacın tanımı
2Anaç kullanılmasının avantaj ve dezavantajları
3Anacın iklim ve toprak özelliklerine göre seçilmesi kriterleri
4Anacın verim ve meyve kalitesi üzerine etkileri
5Sert kabuklu meyve türleri üretiminde kullanılan anaçlar
6Sert kabuklu meyve anaçlarında aranılacak özellikler
7Sert kabuklu meyveler için anaç seçiminde dikkate alınacak kriterler
8
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Genel olarak anacın tanımı, anaç kullanmanın önemi, sert kabuklu meyve türlerinden ceviz, fındık, antep fıstığı, badem ve kestane de kullanılan anaç türleri, anaçlarda aranılacak özellikler, anaç seçiminde dikkat edilecek hususlar ve üretim teknikleri konusunda öğrencilerin bilgi sahibi olması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Anacın tanımı
2Anaç kullanılmasının avantaj ve dezavantajları
3Anacın iklim ve toprak özeliklerine göre seçilmesi kriterleri
4Anacın verim ve meyve kalitesi üzerine etkileri
5Sert kabuklu meyve türleri üretiminde kullanılan vejetatif ve generatif anaçlar
6Sert kabuklu meyve anaçlarında aranılacak özellikler
7Ödevlerin değerlendirilmesi ve tartışma
8Sert kabuklu meyveler için anaç seçiminde dikkate alınacak kriterler
9Ara Sınav
10Ceviz anaçlarının özellikleri
11Badem anaçlarının özellikleri
12Antep fıstığı anaçlarının özellikleri
13Kestane anaçlarının özellikleri
14Sert kabuklu meyve türleri üretiminde kullanılan anaçların üretim teknikleri
15Final Sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Rom.R.C. Carlson R.F. 1987 Rootstocks for fruit .John Wiley ve Sons
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Proje Hazırlama12020
Bireysel Çalışma1410140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12333434332
ÖÇ23343342333
ÖÇ33432223343
ÖÇ44323333433
ÖÇ53333443434
ÖÇ63434424343
ÖÇ73423343343
ÖÇ83433233234
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr